جوشکاری

دستگاه جوش ایرانی یا چینی؟

عکس دستگاه جوش ایرانی یا چینی

یکی از مهمترین چالشها برای انتخاب یک اینورتر جوش این است که چینی بخریم یا ایرانی؟ اغلب فروشندگان هم معتقدند دستگاه جوش ایرانی گرونه اما مطمئن‌تره یا نمونه های چینی برای جوشکاری مقطعی جواب میده. اما با ما همراه باشید باشید که 5 تا از مهمترین تفاوتهای این دستگاه را در غالب مقایسه دستگاه جوش ایرانی و چینی گفته ایم:

مقایسه دستگاه جوش ایرانی و چینی

اگر جوشکار حرفه‌ای هستید و در حین کارهای همه‌ روزه خود قرار است تا بارها و بارها قطعات فلزی را به هم جوش بزنید، قطعاً از اهمیت دستگاه جوش اطلاع دارید و می‌دانید که این ابزار باید قابلیت کافی تولید جریان بالای جوشکاری را داشته، در عین حال از قطعات باکیفیت و جان‌سخت بهره‌مند باشد. شما به دستگاه جوش باکیفیت نیاز دارید و در سطح بازار با انواع مدل‌های ایرانی و چینی روبه‌رو هستید. مقایسه دستگاه جوش ایرانی و چینی از مباحث کم ‌و بیش متداول بازار است و عموم خریدارها خواه ناخواه در این مقایسه برندها وارد می‌شوند.

مقایسه دستگاه جوش ایرانی و چینی اگر با در نظر گرفتن معیارهای حرفه‌ای انجام شود، امری سودمند و کار راه‌انداز است. زیرا می‌توانیم محصولات متنوع بازار از برندهای نام آشنای چینی و یا ایرانی را در کنار هم بررسی کنیم. در این مطلب از گروه انجیکا نیز دست‌ به ‌کار شده‌ایم تا به بررسی کاملاً حرفه‌ای از تفاوت دستگاه جوش ایرانی و چینی بپردازیم.

اگر جوشکار حرفه‌ای هستید یا در حین کارهای همه‌ روزه خود قرار است تا بارها و بارها قطعات فلزی را به هم جوش بدهید، قطعاً اولویت انتخاب شما، با انواع دستگاه جوش ایرانی خواهد بود چرا که در مقایسه دستگاه جوش ایرانی و چینی، این نمونه ایرانی است که از دوام بالاتری برخوردار است و در بلند مدت میتوانید حساب بیشتری روی آن باز کنید؛ از سویی دیگر قیمت اینورترهای جوش چینی به مراتب پایینتر است و تنوع زیاد آنها ایجاب میکند آگاهی بیشتر در این زمینه داشته باشید.

برندهای مطرح ایرانی دستگاه جوش

وقتی قصد بررسی تفاوت‌ها میان دستگاه جوش ایرانی یا چینی را داریم، در اولین قدم باید با برندهای مطرح بازار از این دو کشور آشنا شویم و این موضوع را با معرفی برندهای ایرانی آغاز می‌کنیم.

انواع دستگاه جوش یا رکتیفایرها ابزارهای تمام الکترونیک برای تبدیل ولتاژ و تولید جریان بسیار زیاد هستند. شرکت‌های ایرانی در زمینه طراحی این ابزارهای الکترونیکی قدم‌های برجسته‌ای برداشته‌اند. در حال ‌حاضر محصولات شرکت‌ها مانند صبا الکتریک، ایران ترانس، جوشا و… نام‌های آشنای صنعت جوشکاری هستند.

محصولات ایرانی بازار در طیف گسترده از امکانات، خدمات و کیفیت قطعات عرضه شده‌اند. به‌ درستی نمی‌توانیم یک فرمول معین برای بررسی این محصولات ایرانی معرفی کنیم و قاعدتاً در بحث برندها و قابلیت شرکت‌ها در طراحی انواع دستگاه جوش هستیم.

برندهای مطرح چینی دستگاه جوش

خیلی سال است که محصولات چینی سهم بزرگی از بازار داخلی ایران را کسب کرده‌اند. چینی‌ها در زمینه تجهیزات فنی و مهندسی با بهره‌مندی از قطعات الکترونیکی بسیار توانمند هستند و انواع متفاوتی از دستگاه جوش چینی در سطح بازار داخلی حضور دارد. از بهترین و اصیل‌ترین برندهای چینی می‌توانیم به شرکت‌های دوو، اکتیو تولز، رونیکس، ادون، NFC و… اشاره کرد.

مقایسه دستگاه جوش ایرانی و چینی با در نظر گرفتن محصول همین برندهای مطرح چینی انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که در سطح بازار انبوه نام‌های دیگر از برندهای متفرقه حضور دارند و قرار نیست تا در مقایسه ما از تفاوت دستگاه جوش ایرانی و چینی تأثیرگذار باشند.

رکتیفایر ایرانی یا چینی؟ کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

با فرض آنکه تماماً از بهترین برندهای چینی و یا ایرانی در مقایسه‌ی خود استفاده کرده باشیم، قطعاً با انتخابی دشوار روبرو شده‌ایم. زیرا برندهای مطرح چینی محصولاتی در کلاس جهانی را تولید کرده‌اند. این در حالی است که برندهای مطرح ایرانی نیز توانسته‌اند تا قدم در قدم استانداردهای نوین بین‌المللی محصولات کارآمد و جان‌سخت خود را تولید نمایند. در مقایسه دستگاه جوش ایرانی و چینی با چند مؤلفه کلی سروکار داریم. از قبیل:

کیفیت ساخت

از لحاظ کیفی بدون تردید با سطح متغیری از محصولات بازار سروکار داریم. کیفیت ساخت یک مؤلفه تأثیرگذار برند است و کاملاً وابسته به نگاه کمپانی سازنده تغییر می‌کند. در حال حاضر برخی از برندهای چینی مانند رونیکس و یا ادون و حتی اکتیو تولز و… قدم‌های برجسته‌ای برای تولید رکتیفایرهای باکیفیت برداشته‌اند. محصولات این کمپانی‌ها طراحی جان ‌سخت و کارآمدی دارند که به‌ راحتی در سطح اول کلاس جهانی قرار می‌گیرند. در مقابل برندهای ایرانی نیز دست بالایی برای طراحی دستگاه جوش‌هایی با کیفیت دارند. البته نه همه برندهای ایرانی؛ اما لااقل برخی برندهای شناخته‌ شده مانند ایران ترانس و یا صبا الکتریک در تمامی محصولات خود از قطعات باکیفیت در سطح کلاس اول جهانی استفاده کرده‌اند. در تفاوت دستگاه جوش ایرانی و چینی باید متذکر شویم که معمولاً کیفیت ساخت محصولات برجسته چینی بهتر از نمونه‌های ایرانی است.

تکنولوژی ساخت

دستگاه جوش از آن دست تجهیزات الکترونیکی است که طراحی آن کاملاً وابسته به تکنولوژی روز دنیا دائماً در حال تغییر و توسعه است. این دستگاه در اصل یک مبدل جریان بالای الکتریکی است که برای تولید چنین جریان‌هایی از تکنولوژی‌های متفاوت مانند دستگاه جوش‌های ترانسفورماتور و یا رکتیفایرها و… استفاده می‌کند. بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین برای طراحی دستگاه جوش در ابعاد کوچکتر، مصرف برق بهینه‌تر، قدرت جوشکاری بهتر و امنیت بالاتر است. از این حیث معمولاً محصولات تولید شده برندهای چینی جایگاه بالاتری دارند. البته برخی شرکت‌های ایرانی طرح توسعه مدونی را تجربه می‌کنند و توانسته‌اند تا رکتیفایرها با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز دنیا را طراحی نمایند.

مصرف انرژی

راندمان کاری از دیگر نکات حین مقایسه دستگاه جوش ایرانی و چینی است. این موضوع ارتباط تنگاتنگ با مقدار مصرف انرژی دستگاه دارد. هر دو از برندهای ایرانی و چینی سطح بازار توانسته‌اند رکتیفایرهایی با راندمان مناسب را طراحی نمایند. مصرف انرژی در محصولات برجسته بازار از برندهای مطرح همچون رونیکس و یا ایران ترانس و… در سطح استانداردهای بین‌المللی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *