دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

مقاله بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

در سال های اخیر، دستگاه های تصفیه آب به طور فزاینده ای محبوب شده اند، زیرا مردم در تلاش برای زندگی سالم تر هستند. برخی انواع دستگاه‌ تصفیه آب می‌توانند با حذف ناخالصی‌های موجود در آب مانند: فلزات سنگین، فلوراید و بسیاری املاح مضر (TDS) دیگر که می‌توانند باعث بیماری‌های گوناگون گوارشی و کلیوی شوند. در اینجا قصد داریم مهمترین ویژگی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را بگوییم و همچنین یک لیست از بهترین مارک تصفیه آب خانگی در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی ویژگی هایی دارند که موجب میشود بتوانند این مواد شیمیایی و املاح مضر را که می تواند برای سلامتی مضر باشد، از آب حذف کنند. نه تنها این ناخالصی ها و آلودگی ها را از آب منزل یا محل کار شما پاک می کند، بلکه آب گوارا و خوش طعمی را نیز برای شما فراهم می کنند.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس آب تحت فشار که بواسطه یک پمپ دیافراگمی تامین میشود را از ممبران که یک غشای نیمه تراوا است عبور میدهد. در طی این فرآیند، ذرات محلول و آلاینده‌ها باقی می‌مانند و مولکول‌های آب از طرف دیگر عبور می‌کنند. سپس آلاینده ها از طریق یک خروجی مجزا (پساب دستگاه) تخلیه می شوند که به عنوان خروجی پساب شناخته می شود. این روند تنها در بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی یافت میشود.

تاریخچه تصفیه آر او:

فیلتراسیون اسمز معکوس (RO) که اولین بار در دهه 1980 برای استفاده خصوصی در خانه ها عرضه شد، با حذف 99.9 درصد از آلاینده های آب آشامیدنی، از دیگر سیستم های فیلتراسیون پیشی گرفت. آنها امروزه در بسیاری از خانه های مدرن رایج هستند و شرکت های متعددی وجود دارند که سیستم های RO متعددی را تولید می کنند.

در واقع تعداد زیادی دستگاه تصفیه وجود دارد که ممکن است برای تصمیم گیری بین آنها مشکل داشته باشید. برای کمک، ما رقبای برتر در بازار RO را بررسی کرده‌ایم و این لیست از بهترین فیلترهای آب اسمز معکوس را همراه با اطلاعاتی برای کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه برای خرید گردآوری کرده‌ایم.

چگونه بهترین فیلترهای آب اسمز معکوس را انتخاب کردیم:

ما فهرست خود را از بهترین فیلترهای آب اسمز معکوس با شناسایی رقبایی که معیارهای اساسی را داشتند، تهیه کردیم، سپس فیلترهای آب موجود در آن لیست را بررسی کردیم و همه آنها را بر اساس 35 ویژگی مختلف، با تمرکز بر سرعت و اتصالات، امتیاز دادیم. ما لیست خود را بیشتر به بهترین فیلترهای آب اسمز معکوس تقسیم کردیم. رتبه‌بندی‌های ما عواملی مانند مراحل فیلتر، قیمت، فرکانس تعویض فیلتر، گارانتی، نرخ جریان، الزامات نصب و ویژگی‌های اضافی را در نظر می‌گیرند. همه رتبه بندی ها فقط توسط تیم تحریریه ما تعیین می شود.

  • DOW (FILMTEC)
  • HYUNDAI
  • SO SAFE

غشای اسمز معکوس همچنین بالاترین فرآیند فیلتراسیون است که بهترین قابلیت را در حذف آلاینده ها در آب ارائه می دهد. این فرآیند همچنین برای تولید NEWater استفاده می شود. همچنین تنها فیلتراسیونی است که برای حذف آرسنیک، جیوه و بسیاری دیگر از TDS مضر تایید شده است.

بنابراین، USA NSF ANSI 58 بالاترین سطح گواهینامه از نظر حذف ناخالصی ها است که فقط به فیلتراسیون اسمز معکوس (0.0001 میکرون) اعطا می شود.

علاوه بر این، سایر عناصر فیلتراسیون برای بهبود فرآیند فیلتراسیون و افزایش طول عمر غشا RO استفاده می شود. در سایت انجیکا تمامی دستگاههای R.O دارای این ویژگی منحصر به فرد هستند که در میان میان میتوان به انواع دستگاه تصفه آب هیوندای اشاره کرد. دستگاه‌های تصفیه آب RO در سایت انجیکا دارای غشاهای RO مطابق با استاندارد NSF ANSI 58 ایالات متحده هستند. علاوه بر این، دستگاههای تصفیه آب آلکالاین ما دارای فیلترهای مواد معدنی قلیایی هستند تا مواد معدنی قلیایی طبیعی و آلی را که در آب چشمه طبیعی یافت می شوند، ارائه دهند.

دستگاه تصفیه آب  UV

دستگاه های تصفیه آب UV یا فرابنفش با قرار دادن باکتری ها و ویروس ها در معرض نور فرابنفش به تصفیه آب کمک می کنند. این نوع تصفیه‌کننده‌ها با کمک فرآیند فیلتراسیون سریع خود، به از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کنند. با این حال، آنها نمی توانند مواد جامد محلول یا مواد شیمیایی را از آب حذف کنند. علاوه بر این، فرآیند UV تنها زمانی می تواند موثر باشد که حداقل 10 تا 15 ثانیه به طور مداوم در این مرحله قرار بگیرد.

فیلتر UV باکتری ها و ویروس ها را حذف می کند اما روی ناخالصی های محلول مانند زنگ زدگی، آفت کش ها، فلوراید، آرسنیک و غیره موثر نیست. اگر آب شما حاوی مواد شیمیایی مضر، فلزات سنگین، ترکیبات آلی فرار یا رسوب باشد، سیستم تصفیه آب UV حذف این آلاینده ها موثر نمیباشد. زیرا اشعه ماوراء بنفش تنها در درمان موجودات زنده موثر است.

یکی از معایب این است که مرحله UV می تواند باعث رشد جلبک در قسمتی از لوله های اطراف لامپ شود. این در صورتی است که لامپ ها به اندازه کافی از بخشی از طیف نور که توسط نور طبیعی تشکیل شده است محافظت نشده باشند. این مشکل مخصوصاً در مورد لامپ های فشار متوسط است که طیفی از نور با محتوای نور طبیعی بالاتر از خود ساطع می کنند.

نانو تصفیه آب یا تصفیه آب یو اف UF

UF یا اولترا فیلتراسیون و نانو فیلتراسیون از الیاف توخالی غشایی با اندازه منافذ بین 0.1 تا 0.001 میکرون استفاده می کند. این غشاء که از لایه نازکی از مواد ساخته شده است قادر به جداسازی آب و سایر ذرات موجود در آب است. هنگامی که آب از طریق غشای UF / نانو تغذیه می شود، مواد جامد معلق، باکتری ها و ویروس ها در غشای UF / نانو به دام می افتند. از آنجایی که UF/Nano با فناوری RO متفاوت است، برخلاف دستگاه تصفیه آب RO نمی تواند ذرات بسیار ریز را مسدود کند. همچنین قادر به حذف حتی 1% TDS در آب نیست. به این ترتیب، فلزات سنگین، فلوراید و بسیاری از ناخالصی های سمی دیگر فیلتر نمی شوند. UF/Nano معمولاً در کره و ژاپن استفاده می شود که دارای آب با کیفیت بالاتر بدون فلوراید و فلزات سنگین کمتر است. این کشورها دارای میزان قلیایی (معدنی) بالاتری هستند و این فیلتراسیون می تواند مواد معدنی آب لوله کشی را حفظ کند.

چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد، می تواند تشخیص اینکه کدام یک برای خانه شما مناسب است را دشوار کند. با این حال، چند فاکتور وجود دارد که می توانید در هنگام انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب به آنها توجه کنید:

کیفیت آب

کیفیت آبی که می‌خواهید از دستگاه تصفیه آب دریافت کنید، مهم‌ترین عاملی است که باید در هنگام خرید یک دستگاه تصفیه آب برای خانه خود در نظر بگیرید. بهترین دستگاه تصفیه آب باید دارای سیستم فیلتراسیونی باشد که قابلیت حذف فلوراید، فلزات سنگین و TDS و مواد سمی را داشته باشد:

سوال: سمی ترین ناخالصی ها در آب آشامیدنی کدامند؟

پاسخ: فلوراید و فلزات سنگین

حذف هر یک از این دو ناخالصی سخت ترین کار یک تصفیه آب استاندارد است. اکثر دستگاه های تصفیه آب کره یا ژاپن قابلیت حذف این املاح را ندارند.

فیلتر USA NSF Ansi 53 CERTIFIED می تواند برخی از فلزات سنگین را حذف کند، اما نمی تواند فلوراید و TDS را حذف کند.

فیلتر NSF 58 می تواند فلوراید و فلزات سنگین را به طور کامل از بین ببرد که شامل 98 درصد TDS می شود و آب خالص تقریباً مقطر تولید می کند.

NSF 42 برای حذف کلر و بهبود طعم. فلزات سنگین و فلوراید را حذف نمی کند.

فیلترهای معدنی یا قلیلیی ساز که در مراحل پایانی تصفیه آب قرار دارند، برای تولید آب معدنی هیدروژنی یا قلیایی است که مناسب برای تمام گروه های سنی هستند.

آلودگی

برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی باید بدانید انواع مختلفی از آلاینده‌های آب وجود دارد، و همه دستگاه‌های تصفیه آب در برابر همه انواع آلودگی‌ها موثر نیستند. مهم است که بدانید چه نوع آلاینده هایی در منبع آب یا آب لوله کشی شما وجود دارد و یک دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید که به طور خاص برای حذف آن آلاینده ها طراحی شده باشد. در غیر این صورت، ممکن است از مزایای کامل دستگاه تصفیه آب خود بهره نبرید.

مقدار ذخیره سازی

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب، مقدار ذخیره سازی آب که در مخزن مخصوص جمع میشود، عامل مهمی است که باید در نظر داشته باشید. بسته به تعداد خانوار و مصرف روزانه آب، دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند به اندازه کافی آب تصفیه شده را برای رفع نیازهای نوشیدن و تهیه غذا روزانه شما، ذخیره کند. بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی می‌تواند به‌طور مداوم آب آشامیدنی با کیفیت بالا ارائه کند.

تعمیر و نگهداری

هنگام خرید یک دستگاه تصفیه آب، مهم است که تعمیر و نگهداری لازم برای حفظ عملکرد صحیح آن را در نظر بگیرید. بسته به نوع تصفیه کننده ای که خریداری می کنید، میزان نگهداری ممکن است متفاوت باشد. قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که برای حفظ عملکرد صحیح دستگاه تصفیه کننده خود آماده هستید. ظرفیت فیلتر هایی که در بازار ارائه میشود تا 10000 لیتر آب آشامیدنی + 10000 لیتر آب شستشوی تصفیه شده برای تهیه غذا.

اگر به دنبال بهترین دستگاه تصفیه آب هستید، فروشگاه اینترنتی انجیکا مکانی برای این خرید است. ما طیف گسترده‌ای از تصفیه‌کننده‌های آب قلیایی و فیلترهای آب اسمز معکوس را ارائه می‌دهیم که برای تصفیه آب آشامیدنی شما ایده آل هستند.

سیستم فیلتراسیون RO ما بالاترین مشخصات در فیلتراسیون را ارائه می دهد برای اطمینان از اینکه تمام سموم و ناخالصی ها به طور کامل فیلتر شده و آب معدنی قلیایی طبیعی خالص باقی می ماند. فیلترهای آب ما همچنین حاوی بازسازی‌شده‌ترین مواد معدنی هیدروژنی قلیایی طبیعی است که آن را 100% طبیعی می‌کند، با خواصی شبیه به آب چشمه طبیعی مناسب برای همه سنین.

شما می توانید در مورد کیفیت آب دستگاههای موجود در سایت اطمینان داشته باشید دارای گواهینامه SGS سنگاپور و TUV سنگاپور. علاوه بر این، ما خدمات تعمیر و نگهداری فیلترهای آب را نیز ارائه می دهیم تا نیازی به نصاب یا مراجعه به مراکز دیگر نداشته باشید. اگر پس از استفاده از فیلتر آب ما به مدت سه تا شش ماه از کیفیت آب راضی نیستید، می‌توانید تحت بسته تضمین سلامت ما درخواست بازپرداخت کامل وجه کنید.

هر لیوان آب برای ایمنی بهتر ضروری است. میزان آبی را که می نوشید حساب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *