مقاله کولتیواتور

بررسی انواع کولتیواتور کاما

عکس مقاله کولتیواتور کاما

در این مقاله به معرفی انواع کولتیواتور کاما میپردازیم اما هدف اصلی انتشار این مقاله شفاف سازی یک ابهام مهم و فراگیر در این مبحث است که چطور میتوان انواع تیلر کاما غیر اصلی و فیک را از نمونه اصلی تشخیص داد تا با آگاهی و دیدی باز بتوانید یک کولتیواتور اورجینال از برند محبوب کاما خریداری کنید.

برای کشاورزی مدرن با رویکرد مکانیزه شده نیاز به ماشین‌های توانمند دارید. این ماشین‌ها می‌توانند فعالیت‌های کشاورزی شما را در شرایطی ساده‌تر، بهینه‌تر و کم‌هزینه‌تر با سرعت بیشتر انجام دهند. مانند انواع تیلر که ابزار مکانیزه شده برای عملیات خاک‌ورزی است. تیلر کولتیواتور کاما از بهترین‌های بازار است که الگوی طراحی قدرتمند مناسب کار در انواع مزارع و زمین‌های شالیکاری را دارد.

قیمت کولتیواتور کاما اورجینال

برای اطلاع از قیمت کولتیواتور کاما روی تصویر بالا بزنید.

درباره برند کاما – KAMA

کاما برند ریشه‌دار چینی است. این کمپانی در زمینه طراحی انواع ماشین‌آلات موتوریزه فعالیت می‌کند. محصولات کاما همگی از بهترین‌های بازار هستند که با رعایت بالاترین استانداردهای روز دنیا طراحی شده‌اند. تیلر کاما محصول خوش ‌ساخت این برند چینی است که مخصوص فعالیت در زمین‌های کوهستانی، مناطق مرتفع، خاک‌ورزی زمین‌های خشک و یا کار در زمین‌های جالیزی و شالیکاری طراحی شده‌ است. این تیلر توانمند با طراحی کوچک و قدرت مانور زیاد کاملاً مناسب عملیات خاک‌ورزی در زمین‌های کوچک است.

کولتیواتور کاما کاما اورجینال

تیلر کاما ماشین توانمند خاک‌ورزی است. اما در سطح بازار شاهد فروش نمونه‌های متفرقه با نام کاما هستیم که اصلا کیفیت کار تیلر کاما اورجینال را ندارند. این مدل های متفرقه بازار با موتور کاما اما شاسی و گیربکس متفاوت طراحی شده اند. برای خرید و یا بررسی مشخصه‌های فنی و اطلاع از قیمت کولتیواتور کاما اورجینال می‌توانید از خدمات فروش آنلاین سایت انجیکا استفاده کنید. انجیکا مجری تخصصی عرضه انواع ماشین‌آلات مهندسی است که جمع کاملی از سری تجهیزات اصلی و باکیفیت بازار را در بهترین قیمت عرضه می‌نماید.

مشخصات تیلر کاما

انواع تیلر کاما با استفاده از موتورهای دیزلی طراحی شده‌اند. بهتر است بدانید که کاما از بهترین شرکت‌ها در زمینه طراحی موتورهای دیزلی می‌باشد. موتور برق‌های دیزلی کاما شهرت جهانی دارند. کاما با تکیه‌ بر موتورهای دیزلی خود جمع گسترده‌ای از انواع ماشین‌آلات را طراحی کرده‌ است. انواع کولتیواتور کاما اصل نیز از همین ماشین‌آلات قدرتمند دیزلی می‌باشند.

کولتیواتور کاما در مدل‌های گوناگون برای فعالیت در زمین‌های کوچک تا مزارع بزرگ در اندازه‌های چند هکتار طراحی ‌شده است. این تیلرها قدرت مکانیکی بالایی دارند. تا جاییکه کاملاً مناسب خاک‌ورزی در زمین‌های سخت می‌باشند. همچنین مناسب کار در زمین‌های جالیزی و حتی شالیکاری نیز می‌باشند. انواع تیلر کاما از قدرت مانور بالایی برای انجام انواع عملیات‌های کشاورزی برخوردار هستند. از این دستگاه‌های موتوریزه شده می‌توانید به ‌عنوان کولتیواتور، روتیواتور، نهرکن، گاوآهن، مرزکش و حتی سم‌پاش استفاده کنید.

تفاوت کولتیواتور کاما اصلی و قلابی

در سطح بازار با انواع تیلر روبرو هستیم که همگی آنها را با نام کاما می‌شناسند. کاما برند مطرح چینی است که انواع تیلرهای خود را با استفاده از موتورهای دیزلی در توان‌های گوناگون طراحی کرده ‌است. این ماشین‌ها همان مدل‌های تیلر کاما اصلی هستند.

ولی از موتورهای قدرتمند و خوش ‌ساخت دیزلی کاما در طراحی تیلرهای ساخت دیگر شرکت‌ها نیز استفاده شده‌ است. شاسی و گیربکس این تیلرها ساخت برند اصلی کاما نیستند. اما همگی آنها دارای موتورهای اصلی کاما می باشند. اگر چه از نظر موتوری با کولتیواتور کاما اصل برابری می‌کنند؛ ولی در طراحی شاسی و گیربکس ضعیف‌تر هستند. لذا در کل کارایی تیلر کاما اصل را ندارند.

بنابراین اگر قصد خرید کولتیواتور کاما را دارید، حتما اصالت شاسی و گیربکس را در کنار موتور دیزلی بررسی کنید تا از اصل بودن تیلر کاما اطمینان داشته باشید. سایت انجیکا مجری اصلی فروش ماشین‌آلات کشاورزی، انواع تیلر کاما اصل را با بهترین قیمت برای فروش در سراسر کشور عرضه می‌نماید.

انواع تیلر کاما اورجینال

کاما برای طراحی این تیلرها از انواع موتورهای دیزلی استفاده کرده‌ است. این تیلرها برای فعالیت در کاربردهای متنوع خاک‌ورزی طراحی شده‌اند. کاما در طراحی هوشمندانه سعی داشته تا سیر کاملی از انواع تیلر را معرفی نماید که مناسب فعالیت در سطوح مختلف کشاورزی باشند. انواع کولتیواتور کاما اصلی بازار به‌ قرار زیر هستند.

  • تیلر کولتیواتور کاما ۵ اسب
  • تیلر کولتیواتور کاما ۷ اسب
  • تیلر کولتیواتور کاما ۱۰ اسب
  • تیلر کولتیواتور کاما ۱۲ اسب

برای طراحی تمامی این تیلر‌ها از موتورهای دیزلی برند کاما در کنار شاسی و گیربکس اصلی این برند چینی استفاده شده ‌است. این تیلرها چه برای کار در زمین‌های کوچک و چه برای خاک‌ورزی در زمین‌های بزرگ زراعتی مناسب هستند. البته لازم است تا نوع تیلر را مناسب با ابعاد زمین و نوع فعالیت خاک‌ورزی انتخاب نمایید. در ادامه به تشریح مشخصه‌های فنی و قابلیت‌های کاربردی انواع تیلر کولتیواتور کاما می‌پردازیم.

تیلر کاما ۵ اسب مدل WG400-115FC-Z1

کوچکترین تیلر کولتیواتور کاما است که مخصوص عملیات خاک‌ورزی در زمین‌های کوچک کشاورزی که عمق پایش خاک در آنها بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر نباشد، طراحی شده‌ است. این تیلر کاما طراحی کوچک، وزن سبک و قدرت مانور بالایی دارد. به ‌راحتی می‌تواند در فضای محدود زمین‌های کوچک زراعی جابه‌جا شود. از طرفی با قابلیت کنترل ساده به همراه طراحی دسته‌های کاملاً ارگونومیک ساخته ‌شده است.

برای طراحی این تیلر کاما از موتور دیزلی F170 برند کاما استفاده شده ‌است. این موتور از نوع تک‌سیلندر گازوئیل‌سوز با عملکرد ۴ زمانه می‌باشد. موتور F170 از نوع هوا خنک است و با الگوی کار تنفس طبیعی طراحی شده ‌است. حداکثر توان دهی این موتور مقدار ۵.۴ اسب‌ بخار است و با روش استارت هندلی راه‌اندازی می‌شود. این موتور به روش اتصال مستقیم بر روی شاسی تیلر کاما نصب شده‌ است.

حداکثر عرض شخم‌زنی تیلر کاما ۵ اسب مقدار ۱۱۵ سانتی‌متر است. همچنین ظرفیت خاک‌ورزی تا عمق ۱۰ الی ۲۰ سانتی‌متر را دارد. برای طراحی سیستم حرکتی این تیلر از گیربکس مستقیم با تعریف دو دنده جلو و یک‌ دنده عقب استفاده شده ‌است.

تیلر کاما ۷ اسب مدل KDT610K/KE

تیلر کاما ۷ اسب از پرفروش‌ترین‌های بازار است. زیرا برای کار در سطح فضاهای متنوع زراعی طراحی شده‌ است. این تیلر ابعاد کوچک با قدرت مانور و کنترل پذیری مناسبی دارد. شاسی این تیلر به شکلی طراحی‌ شده است که موتور در بخش جلویی و گیربکس در بخش زیرین آن قرار می‌گیرد. از طرفی برای بهبود کارکرد این تیلر از کلاج صفحه‌ای استفاده شده ‌است.

برای طراحی بخش فنی این تیلر از موتور تک‌سیلندر گازوییل سوز با عملکرد ۴ زمانه برند کاما استفاده شده ‌است. این موتور با کد F178 در سطح بازار به فروش می‌رسد. موتور مذکور از نوع هوا خنک و تنفس طبیعی است که از هر دو سیستم استارت الکتریکی و استارت هندلی در طراحی آن استفاده شده ‌است. حداکثر قدرت این موتور مقدار ۷.۵ اسب‌ بخار است. اما در سطح بازار با عنوان موتور ۷ اسب دیزل کاما شناخته می‌شود.

برای انتقال توان در طراحی تیلر کولتیواتور کاما ۷ اسب از گیربکس اتصال مستقیم استفاده ‌شده است. این گیربکس درست در بخش زیرین موتور جانمایی شده ‌است و دارای دو دنده حرکت جلو و یک ‌دنده حرکت عقب می‌باشد.

عرض شخم زنی این تیلر کاما در محدوده ۸۰ الی ۱۲۰ سانتی‌متری است. بر روی این محور حداکثر می‌توانید ۳۲ عدد تیغه در ۸ ردیف موازی متصل کنید. همچنین از قدرت خاک‌ورزی تا عمق ۱۵ الی ۳۰ سانتی‌متری برخوردار هستید. برای طراحی این تیلر از چرخ‌های آج‌دار با اندازه‌های ۴۰۰*۱۰ یا ۵۰۰*۱۲ استفاده شده‌ است.

تیلر کولتیواتور کاما ۱۰ اسب مدل KDT910KE

تیلر کاما ۹ اسب ماشین توانمند این برند چینی است که مخصوص فعالیت خاک‌ورزی در زمین‌های بزرگ کشاورزی تا ۱۱ هکتار طراحی‌ شده است. این تیلر با الگوی طراحی کولتیواتور در خاک‌ورزی زمین‌ها با بستر سخت خاکی کاملاً توانمند است. در عین ‌حال از ظرفیت کاربردی برای انجام عملیات‌های روتیواتور، سم‌پاشی، نهرکنی و حتی حمل‌ونقل در سطح زمین‌های کشاورزی برخوردار است.

برای طراحی این تیلر قدرتمند از الگوهای ارگونومیک استفاده شده ‌است. این تیلر دارای دستگیره هدایت قابل تنظیم شدن است تا هر کسی با هر قد و قامتی به‌ راحتی آنها را در اختیار گرفته و هدایت تیلر را انجام بدهد. برای طراحی این تیلر از موتور دیزلی دو سیلندر با عملکرد ۴ زمانه تولید برند کاما استفاده شده ‌است. این موتور با نام تجاری F186 در سطح بازار به فروش می‌رسد. موتور مذکور از نوع هوا خنک است که با قابلیت تنفس طبیعی همراه سیستم استارت هندلی و الکتریکی طراحی ‌شده است. این موتور دارای باک سوخت به ظرفیت ۵.۵ لیتر است.

سیستم انتقال توان تیلر کاما ۹ اسب یک گیربکس اتصال مستقیم است که درست در بخش زیرین شاسی دستگاه جانمایی شده ‌است. عرض ناحیه شخم‌زنی این تیلر در محدوده ۸۰ الی ۱۳۰ سانتی‌متر است و همراه تیغه‌های فولادین از نوع ضدزنگ می‌تواند در حداکثر عمق ۳۰ سانتی‌متری عملیات خاک‌ورزی را انجام بدهد.

تیلر کولتیواتور کاما ۱۲ اسب

تیلر کاما ۱۲ اسب قوی‌ترین کولتیواتور طراحی‌ شده از این برند چینی است. این تیلر در ابعاد یک تراکتور کوچک ساخته شده ‌است و قابلیت کار کردن در زمین‌های بسیار بزرگ زراعی را دارد. همچنین برای طراحی این ماشین از امکانات ویژه امنیتی مانند کلاچ اضطراری برای جلوگیری از خاموش شدن موتور استفاده شده ‌است. برای طراحی این تیلر قدرتمند از تیغه‌های بزرگ فولادین و کاملاً ضد زنگ بهره برده شده ‌است.

همچنین هواکش موتور این تیلر از نوع روغنی است تا مانع ورود گرد و غبار محیط مزرعه به داخل موتور شود. تیلر کولتیواتور ۱۲ اسب کاما در عین قدرتمند بودن از شرایط کنترل پذیری ساده همراه قدرت مانور زیاد برای کار کردن در زمین‌های کوچک و جابه‌جایی‌های محدود نیز برخوردار است.

در بحث فنی و برای طراحی این تیلر از موتور دو سیلندر گازوئیل‌سوز با عملکرد ۴ زمانه استفاده شده ‌است. این موتور هوا خنک و تنفس طبیعی است که با هر دو روش استارت الکتریکی و هندلی راه‌اندازی می‌شود. در بخش زیرین این موتور سوار بر شاسی دستگاه، یک گیربکس با عملکرد مستقیم جانمایی شده ‌است.

عرض ناحیه شخم‌زنی تیلر ۱۲ اسب کاما در محدوده ۸۰ الی ۱۳۰ سانتی‌متر است. این تیلر قدرتمند توان شکافتن سطح خاک سخت‌ترین زمین‌های کشاورزی تا عمق ۳۰ سانتی‌متر را دارد. همچنین از جعبه‌دنده کارآمد با طراحی دو عدد دنده جلو برنده و یک عدد دنده حرکت عقب برخوردار است.

2 دیدگاه در “بررسی انواع کولتیواتور کاما

  1. مبین گفت:

    ممنون که هیچ توضیحی درباره نحوه تشخیص اصل و بدل بودنشون دادید فقط تبلیغ که از کدوم سایت بخرید

    1. انجـیکــــا گفت:

      سلام وقت بخیر:
      تو بخش (تفاوت کولتیواتور کاما اصلی و قلابی) نوشتیم که کولتیواتور کاما اصلی، دارای موتور و گیربکس و شاسی برند کاما است و تنها موتور دستگاه از این مارک نیست؛ خیلی از خریداران کولتیواتور (موتور کاما) را نمونه اصلی تصور میکنند به همین خاطر ما به این مطلب اشاره کردیم؛ برای تشخیص اصل بودن کولتیواتور کاما روی این سه بخش اصلی که گفتیم برند کاما به صورت برجسته و بزرگ وجود دارد.
      پاسخگوی سوالات شما هستیم – موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *