مقاله موتور برق

نحوه خرید موتور برق ارزان و اقتصادی

نحوه خرید موتور برق ارزان

راه ها و روشهایی را در این مقاله به شما میگوییم تا بتوانید با یک شناخت کاملا اصولی اقدام به انتخاب و خرید یک موتور برق ارزان و اقتصادی با کارایی مناسب کنید:

موتور برق ارزان بازار کدام است؟

موتور برق دستگاهی با تجهیزات فنی بسیار زیاد است. قیمت چنین دستگاهی که قرار است برق مورد نیاز شما را تامین نماید، رقم کمی نیست. بهای هر دستگاه موتور برق با هر طرح و ابعادی، آنچنان است که گاها مصرف کنندگان را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. در چنین لحظاتی رسیدن به موتور برق ارزان خوب مورد توجه هر کسی قرار می‌گیرد. اما این ارزانی چه بهایی دارد؟ آیا لزوماً می‌توانیم به هر موتور برق ارزان قیمت بازار اعتماد کنیم؟

تا وقتی از نعمت برق شبکه سراسری برخوردار هستید، هرگز در تکاپوی تهیه این ماشین با هزار نکته ریز و درشت آن نیستید. اما به جایش که باشد، همین دستگاه موتور برق تبدیل به مهم‌ترین ابزار برای تداوم زندگی، کار و تفریح شما می‌شود. تامین برق در مناطق دور افتاده ماجرایی نیست که بخواهید به سادگی از کنار آن عبور کنید. در آنجا که هیچ دسترسی برای تامین برق سراسری ندارید، تنها حضور مطمئن و قدرتمند یک دستگاه موتور برق راهگشا است و در چنین شرایطی حتما نیاز به بهترین و مطمئن‌ترین مدل موتور برق‌ها دارید.

در همین قدم اول با یک پارادوکس چالش برانگیز مواجه هستیم. ما برای حضور در سخت‌ترین شرایط استفاده از بهترین و مطمئن‌ترین موتور برق‌های بازار را می‌خواهیم. در عین حال بودجه ما برای تهیه چنین ماشین تمام عیاری محدود است. رسیدن به بهترین موتور برق ارزان ماجرایی است که نیاز به بحث مفصلی دارد.

ارزانی در تضاد با کیفیت و کارایی نیست؛ بلکه در تصمیم هوشمندانه‌ی شما است. شما می‌توانید بهترین موتور برق ارزان بازار را تهیه کنید. در عین حال از کیفیت قابل قبول و کارکردی مطمئن و مداوم در حد توان مناسب بهره‌مند باشید. اما بهترین موتور برق ارزان بازار کدام است؟ شاید با لیست کردن نام چند موتور برق از چند برند مطرح و خوش قیمت بازار کل ماجرا را تمام کنیم؛ اما با این فرمول ساده فقط پاسخی سطحی برای برخی نیازها داریم. نیازها برای کار با موتور برق متفاوت است که هر کدام تیپ طراحی تخصصی خودشان را می‌خواهند.

برای خرید موتور برق ارزان خوب می‌توانید از خدمات فروش آنلاین سایت انجیکا مجری عرضه و فروش مستقیم ماشین آلات مهندسی در فضای اینترنت برای عرضه در سراسر کشور استفاده کنید. کارشناسان انجیکا آماده هستند تا به شما برای رسیدن به پرفروش‌ترین موتور برق، در عین حال خوش قیمت‌ترین آنها راهنمایی‌های لازم را ارائه نمایند.

دو دیدگاه متفاوت درباره موتور برق ارزان

پیدا کردن بهترین موتور برق ارزان بازار نیاز مسلم شما است. هزینه شما برای خرید چنین ماشینی محدود است و قطعا نیاز به نمونه‌های نه چندان گران قیمت دارید. اما برای ارزانی دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. مهم است که شما در چه مسیری برای رسیدن به موتور برق ارزان حرکت می‌کنید.

  • دیدگاه اول: موتور برق‌ها از برندهای نه چندان مطرح بازار که کیفیت ساخت خوبی ندارند، ارزانترین های بازار هستند.
  • دیدگاه دوم: موتور برق‌ها با امکانات معمولی و یا سطح ساخت نه چندان مدرن اما محصول برندهای اصلی از ارزانترین های بازار هستند.

هر دو دیدگاه شما را به مدل‌های ارزان قیمت بازار می‌رساند. اما لزوماً برای شما یک موتور برق توانمند، جان سخت و مناسب به همراه ندارند. منطقی که باشید، دل سپردن به دیدگاه اول ریسک بزرگی است. واقعا نمی‌توانیم به سادگی به محصول هر برند گمنام بازار اعتماد کنیم. این موتور برق‌ها معمولاً مقدار توان دهی واقعی ندارند. از طرفی در حین کارهای سنگین به سرعت خراب می‌شوند و یا از مسیر خدمات پس از فروش تا تامین قطعات مناسبی برخوردار نیستند. لذا دردسر استفاده از آنها به خرید ارزان آنها نمی‌ارزد.

اما وقتی در دایره دیدگاه دوم حرکت می‌کنید، الگوی مطمئنی پیش روی شما است. برندهای اصیل و ریشه دار حتی در طراحی مدل‌های ساده نیز بهترین‌های بازار هستند. بسیاری از امکانات، توانمندی‌های کلیدی نیستند. شما در نهایت یک خط برق جریان AC با سطح ولتاژ ۲۲۰ ولت می‌خواهید و شاید بتوانید با چشم پوشی بر برخی از قابلیت‌ها، ماجرا را با مقدار هزینه کمتر اما خریدی مطمئن‌تر تمام کنید. در این مقاله همراه با تجارب گروه انجیکا هستید تا با راهکارهایی برای رسیدن به بهترین موتور برق ارزان بازار باشیم. به شکلی که توانسته باشیم با صرفه جویی هزینه‌ها مولدی توانمند و مطمئن را تهیه کنیم.

فاکتورهای موثر بر قیمت موتور برق کدامند؟

هدف ما پیدا کردن بهترین موتور برق ارزان اما با کیفیت ساخت مطلوب است. برای این منظور قصد داریم تا الگوی انتخاب مولدی ساده و کارآمد را مطرح کنیم. لذا در قدم نخست باید از معیارهای تعیین قیمت موتور برق اطلاع داشته باشید. اگر نیاز به اطلاعاتی جامع دارید، بهتر است مقاله عوامل تاثیرگذار در قیمت موتور برق را مطالعه فرمایید. اما در این بحث از نکته‌های کلی و مقدماتی و تاثیرگذار بر قیمت موتور برق صحبت می‌کنیم.

انواع موتور برق اقتصادی

سبک طراحی دستگاه در قیمت گذاری آن تاثیرگذار است. انواع موتور برق در نمونه‌های گازی، بنزینی، دیزلی، دوگانه سوز و یا اینورتری هستند. قاعدتا نوع طراحی موتور و روش تولید برق تاثیری عمیق در قیمت نهایی دستگاه می‌گذارد.

معمولا موتورهای دیزلی و یا دوگانه سوز از گرانترین های بازار هستند. در عین حال سری مدل‎های اینورتری در طراحی موتور برق‌های سایلنت نیز قیمت بالایی دارند. عموم مدل‌های موتور برق ارزان سری مدل‌های بنزینی و یا گاز سوز می‌باشند.

تعداد خروجی موتور برق

همه موتور برق‌ها خط ولتاژ ۲۲۰ ولت جریان متناوب AC را تولید می‌کنند. البته برخی مدل‌ها دو و یا سه خروجی دارند. اما عموم مدل‌ها که یک خروجی دارند، قیمت کمتری نیز دارند. موتور برق‌ها با قابلیت تولید برق DC و یا 3 فاز قیمت بالاتری دارند. در عین حال این سطوح ولتاژ شرایط کاربردی خاصی دارند و شاید در مصارف ساده و معمولی اصلاً مورد استفاده قرار نگیرند. لذا برای رسیدن به بهترین موتور برق ارزان بازار لزوما نیازی نیست تا مولدی با تعداد خروجی زیاد و یا سطوح ولتاژ گوناگون تهیه کنید.

مقدار توان دهی موتور برق چه مقدار است؟

توان دهی بدون تردید اصلی‌ترین معیار در قیمت هر دستگاه موتور برق است. هر اندازه قابلیت توان دهی این دستگاه بالاتر باشد، برای طراحی نیاز به موتورهای حجیم‌تر، سنگین با متعلقات بیشتر دارد. در عین حال لازم است تا برای جانمایی موتور حجیم و آلترناتور بزرگ از شاسی محکم‌تری نیز استفاده کنیم. به این ترتیب قیمت موتور افزایش پیدا می‌کند. یکی از روش‌ها برای انتخاب موتور برق ارزان تهیه مدل‌های کم توان است. به شکلی که مطمئن باشیم حداقل نیازهای ما را پوشش می‌دهد. خرید موتور برق‌های پرتوان فراتر از نیاز شما آینده نگری نیست. بلکه هزینه مضاعفی برای مقدار توانی است که شاید اصلاً استفاده نخواهید کرد.

نوع راه اندازی موتور برق و تاثیر آن بر قیمت

روش راه اندازی از دیگر الگوهای تعیین قیمت هر دستگاه موتور برق می‌باشد. استارت هندلی ارزانترین روش راه‌اندازی است. استارت الکتریکی ایده کارآمد اما گران قیمتی است. برخی موتورها از هر دو مدل استارت الکتریکی و هندلی همزمان دارند. این روش طراحی برای اطمینان از کار دستگاه تحت هر شرایط است. اما غالباً جز در موارد خیلی خاص و حساس کارایی ندارد. پیچیده‌ترین نوع راه‌اندازی، سیستم‌های استارت ATS برای طراحی سیستم‌های برق اضطراری است. موتور برق‌های ATS دار از تابلو استارت امرجنسی استفاده می‌کنند. این مدل‌ها مخصوص فعالیت‌های حساس طراحی شده و گران قیمت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *