مقاله موتور برق بنزینی

درباره انواع موتور برق یاماها

درباره موتور برق یاماها

در ابتدا باید به این نکته مهم اشاره شود، که مهمترین شک و ابهام شما را در مورد موتوربرق یاماهای بازار داخلی، برطرف میکند. انواع موتور برق یاماها که هم‌اکنون در سطح بازار داخل ایران عرضه می‌شوند (به جز موتور برق یاماها ژاپنی بسیار قدیمی و کمیاب)، محصول کشور چین هستند؛ هرچند با توجه به قیمت موتور برق یاماها شما با پرداخت هزینه معقول، میتوانید یک محصول رده بالای چینی تهیه کنید.

نگاهی به انواع موتور برق یاماها

این موتور برقهای یاماها طراحی خانگی و نیمه صنعتی دارند و از کیفیت ساخت مناسبی برخوردارند. انواع موتور برق یاماها در دسته‌بندی مولدهای چینی معروف بازار قرار می‌گیرند.

انواع موتور برق یاماها در ۳ تیپ تک‌فاز از نوع ۳.۵، ۷.۵ و ۸.۸ کیلو وات عرضه شده‌اند. همگی این موتور برق‌ها دارای ژنراتور تمام مس هستند. از سیستم رگولاتور تنظیم اتوماتیک سطح ولتاژ AVR استفاده می‌کنند. همچنین برای طراحی انواع موتور برق یاماها از موتورهای بنزین سوز و ۴ زمانه با عملکرد مطمئن و مصرف سوخت کم استفاده شده ‌است. ارزش خرید موتور برق یاماها در مقایسه با دیگر چینی‌های بازار قابل ‌توجه است. این ژنراتورها می‌توانند سطح حرفه‌ای از نیازهای رده ‌بالای شما چه در سطح خانگی و یا پوشش نیازهای کارگاهی و صنعتی را تأمین نمایند.

برای اینکه مهمترین شک و ابهام شما را در مورد موتوربرقهای یاماهای بازار داخلی، برطرف کنیم. باید بدانید انواع موتور برق یاماها که هم‌اکنون در سطح بازار داخل ایران عرضه می‌شوند (به جز مدلهای بسیار قدیمی که در بازار هستند)، محصول کشور چین هستند.

مدلهای موتور برق یاماها

یاماها از برندهای کلاسیک سطح بازار است که نام و آوازه آن از سال‌ها پیش چه در سطح بازار داخلی ایران و یا بازارهای جهانی باقیمانده است. البته در این سال‌های اخیر از این برند مطرح ژاپنی کمتر در بازار ایران عرضه شده ‌است. با این ‌وجود سری خوش‌ ساختی از یاماهای چینی در بازار ایران فروخته می‌شود که مدل‌های آن به قرار زیر هستند.

بنر موتور برق YAMAHA

انواع موتور برق یاماها در ۳ تیپ تک‌فاز از نوع ۳.۵، ۷.۵ و ۸.۸ کیلو وات عرضه شده‌اند. همگی این موتور برق‌ها دارای ژنراتور تمام مس هستند و از سیستم رگولاتور تنظیم اتوماتیک سطح ولتاژ AVR استفاده می‌کنند.

  • موتور برق یاماها مدل YM-6000 با ظرفیت ۳.۲ کیلو وات توان الکتریکی مناسب مصارف خانگی
  • موتور برق یاماها مدل YM-10000E با ظرفیت ۷.۵ کیلو وات توان الکتریکی برای مصارف خانگی و نیمه کارگاهی
  • موتور برق یاماها مدل YM-12000E با ظرفیت ۸.۸ کیلو وات توان الکتریکی در سطح نیازهای تمام صنعتی

موتور برق یاماها ساخت کجاست؟

همه ما برند یاماها را می‌شناسیم و می‌دانیم که این نام پرآوازه محصول برند صاحب سبک ژاپنی است. موتور برق یاماها ژاپنی به طراحی قدرتمند و جان ‌سخت چه در سطح مدل‌های بنزینی و چه دیزلی مشهور است. اما خیلی سال است که از این برند اصیل ژاپنی محصولی در سطح بازار داخلی ایران عرضه نمی‌شود. در حال ‌حاضر تمامی مدل‌های موتور برق‌های یاماها عرضه ‌شده در بازار ایران ساخت کشور چین هستند و هیچ ارتباطی با شرکت ژاپنی یاماها ندارند.

برخی به ‌اشتباه این موتور برق‌های چینی را به جای مدل‌های اصلی یاماها از برند ژاپن معرفی می‌کنند و یا این موتور برق‌ها را ساخت کشور تایوان تحت لیسانس یاماها می‌شناسند. اما هیچکدام از این معرفی‌ها درست نیست.

موتور برق‌های یاماها مدل‌های ذکر شده تولید کشور چین هستند. ولی در صورت داشتن قیمت مناسب و منطقی (خرید از سایتهای معتبر) میتواند خرید خوبی باشند که ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند نیازهای حرفه‌ای شما را پاسخ‌گو باشند.

مشخصه‌های فنی موتور برقهای یاماها

انواع موتور برق یاماها که در حال حاضر و در بازار داخلی عرضه می‌شوند، ۳ تیپ کاربردی YM-6000، YM-10000E و YM-12000E هستند. این سه موتور برق چینی تحت نام یاماها از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار هستند.

موتور برق یاماها مدل 6000

YM-6000 کوچکترین این موتور برق‌ها است که با تولید توان ۳ کیلو وات در سطح نیازهای خانگی طراحی‌ شده است. با این موتور برق که میتوند به بیشینه توان ۳.۵ کیلو واتی برسد، به ‌راحتی می‌توانید تجهیزات ضروری یک فضای خانگی را راه‌اندازی کنید. این مدل موتور برق یاماها در دو مدل هندلی (راه اندازی دستی) و استارتی (راه اندازی هندلی + سوییچی) به بازار عرضه میشود.

مهمترین ویژگی های موتوربرق یاماها 6000

  1. ابعاد جمع و جور
  2. دارای ۲ پریز ۲۲۰ ولت
  3. نمایشکر ۳ حالته و دیجیتال
  4. سیم پیچ مس
  5. AVR

موتور برق یاماها مدل 10000

موتور برق‌های یاماها مدل YM-10000E و YM12000E هر دو در تیپ مولدهای تک‌فاز اما با قابلیت‌های مصارف نیمه صنعتی و کارگاهی طراحی‌ شده‌اند. مقدار توان YM-10000E در حدود ۷.۵ کیلو وات برق تک‌فاز است. مدل 10000 یک موتور بنزینی ۴۲۰ سی سی با توان مکانیکی ۱۶ اسب بخار دارد که با آلترناتور ۱۰۰ درصد مس ۷۵۰۰ وات کوپله شده این ساختار یک موتور برق نیمه صنعتی است که برای جوشکاری با الکترود ۳ و کار با ابزار برقی مختلف طراحی شده است.

مهمترین ویژگی های موتوربرق یاماها 10000

  1. توان بالا و مناسب برای جوشکاری
  2. دارای ۲ پریز ۲۲۰ ولت (۱ پریز صنعتی)
  3. راه اندازی استارتی
  4. نمایشکر ۳ حالته و دیجیتال
  5. سیم پیچ مس
  6. AVR
  7. دارای باتری-چرخ-دسته

موتور برق یاماها مدل 12000

اما YM-12000E با یک موتور قویتر که ۴۴۰ سی سی حجم دارد، می‌تواند توانایی بالاتر برای پوشش نیازهای صنعتی در حد ۸.۸ کیلو وات را تولید نماید. شما با موتور برق YAMAHA 12000 میتوانید با الکترود ۴ اسکلت جوش انجام بدید یا از این مولد برای ابزار های پر مصرف مثل بالابرهای ساختمانی استفاده کنید. این دو مدل موتور برق YAMAHA به دو صورت هندلی و استارتی راه اندازی میشوند و دارای باتری و چرخ و دسته فابریک هستند.

مهمترین ویژگی های موتوربرق YAMAHA 12000

  1. توان بالا مناسب برای جوشکاری و بالابر ساختمانی
  2. دارای ۲ پریز ۲۲۰ ولت (۱ پریز صنعتی)
  3. موتور ۱۸ اسب بخار
  4. راه اندازی استارتی
  5. نمایشکر ۳ حالته و دیجیتال
  6. سیم پیچ مس
  7. AVR
  8. دارای باتری-چرخ-دسته

تمامی این موتور برق‌ها مجهز به موتورهای تک ‌سیلندر بنزین سوز با عملکرد ۴ زمانه هستند. همچنین عملکردی روان با تولید صدای تقریباً مناسب فضاهای خانگی و کارگاهی دارند. در طراحی آنها نیز از آلترناتورهای تمام مس مجهز به رگولاتور تنظیم اتوماتیک سطح ولتاژ AVR استفاده ‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *