مقاله پمپ آب

درباره پمپ فدک

مقاله پمپ فدک

کفکش و لجنکش های فدک یکی از مشهورترین و مرغوبترین محصولات کشاورزی ساخت داخل است. گروه صنعتی فدک پمپ از سال ۱۳۶۰ با بیش از ۴۰ سال سابقه در تولید پمپ مستغرق فعالیت خود را رسما آغاز کرده است. این شرکت هم اکنون با تولید انواع پمپ­های کفکش و لجن کش با حداکثر آبدهی و ارتفاع، پیشتاز عرصه تولید پمپ در بین تولید کنندگان داخلی و خارجی می­باشد.

آشنایی با شرکت پمپ فدک

شرکت فدک پمپ، در سال 1360 و با هدف طراحی و تولید تخصصی انواع کفکش و لجن‌کش تأسیس شده ‌است. این شرکت برند کاملاً ایرانی است که از مرحله طراحی تا تولید انواع کفکش‌ها و لجن‌کش‌های خود را انجام می‌دهد. پمپ فدک در این سال‌ها توانسته است با یک تیم کامل از مهندسین و متخصصین در زمینه ساخت انواع پمپ یکی از برترین برند ها در انواع کفکش و لجنکش صنعتی شود.

طراحی و ساخت در پمپ فدک

پمپ فدک در طراحی و ساخت انواع کفکش، از نیازهای ساختمانی تا فعالیت‌های باغبانی، کشاورزی و صنعتی را در نظر گرفته است. کفکش فدک در مدل‌های تک‌فاز و سه‌فاز طراحی می‌شوند. لذا مناسب پوشش انواع فعالیت‌های سبک و سنگین صنعتی هستند.

فدک کفکش‌های خود را با استفاده از متریال‌های مقاوم و ماندگار طبق رعایت بالاترین استانداردهای بین‌المللی طراحی کرده ‌است. تا جاییکه به ‌عنوان بهترین برند ایرانی در زمینه طراحی کفکش‌های عمق بالا با قابلیت مکش آب از عمق ۲۲ الی۱۸۰ متری معرفی شده ‌است. به عبارتی کوچکترین کفکش فدک قادر است ۲۲ متر آب را به بالا پمپاژ کند که این ارتفاع در قویترین پمپ فدک به ۱۸۰ متر میرسد که عدد چشمگیری است.

انواع پمپ آب فدک

محصولات فدک پمپ، با استفاده از بالاترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی شده است. این کفکش ها مخصوص فعالیت های کشاورزی و یا صنعتی هستند که می توان از آنها تحت شرایطی خاص برای مصارف ساختمانی نیز استفاده کرد. برای پمپاژ آب از منابع زیرزمین و یا برداشت حجم قابل ‌توجه آب از کانال‌ها، رودخانه‌ها و یا مخازن و استخرها به انواع پمپ آب‌های مستغرق نیاز دارید. پمپ فدک با حضور در اعماق منابع آبی عملیات مکش را انجام می‌دهند. اگر چه انواع گونه‌ها از پمپ آب‌های مستغرق طراحی ‌شده است؛ اما بدون تردید یکی از بهترین و کاربردی‌ترین آنها انواع کفکش و لجنکش فدک هستند.

برای خرید کفکش فدک در انواع مدل‌های تخصصی می‌توانید از خدمات فنی و مهندسی سایت انجیکا استفاده کنید. انجیکا نمایندگی فدک پمپ و مجری توزیع انواع پمپ آب در سطح کشور است.

نکات فنی انواع کفکش فدک

فدک پمپ، تنوع زیادی در طراحی انواع کفکش و لجنکش دارد. محصولات این برند ایرانی قابلیت مکش آب از انواع منابع مانند چاه‌های کم عمق، چاه‌های عمیق تا بستر رودخانه‌ها را دارند. فدک در زمینه طراحی لجن‌کش نیز فعالیت می‌کند. کفکش‌های این برند مخصوص مکش آب‌های تمیز در فعالیت‌های کشاورزی طراحی ‌شده‌اند و لجنکش فدک برای آبهای کثیف صنعتی یا آبهای گل‌آلود کشاورزی مناسب میباشد.

متریال پوسته انواع کفکش فدک از آلیاژهای مقاوم چدنی است. این پوسته قابلیت ضد ضربه بالایی دارد. همچنین کاملاً ضد زنگ است و می‌تواند تحمل فشار آب در اعماق حتی عمق‌های بسیار زیاد 200 متری را داشته باشد. برای طراحی پروانه این کفکش‌ها نیز از متریال چدنی استفاده ‌شده است. پروانه کفکش فدک از نوع بسته است تا مناسب پمپاژ آب‌های تمیز باشند. همچنین برای انواع لجنکش فدک از پروانه های نیمه باز و باز استفاده شده تا همراه آب، گل و املاح نیز پمپاژ شود تا به پروانه ها و موتور دستگاه آسیب وارد نشود.

کفکش فدک در دو تیپ تک‌فاز و سه فاز طراحی میشوند؛ مدل‌های تک‌فاز تعداد محدودی هستند که مخصوص فعالیت‌های ساختمانی می‌باشند. اما فهرست بزرگی از انواع کفکش و لجنکش فدک در ولتاژ سه فاز طراحی ‌شده‌اند تا در سطح کشاورزی و صنعتی قدرت بالایی داشته و کارامدتر باشند.

مهمترین ویژگی‌ انواع کفکش فدک

  • دارای پوسته مقاوم و ضد زنگ از آلیاژهای چدنی هستند.
  • مخصوص نصب و پمپاژ آب‌های عمیق طراحی‌ شده‌اند.
  • در طراحی تمامی مدل‌ها از الکتروموتورها با سرعت 2900 دور بر دقیقه استفاده‌ شده است.
  • الکتروموتورها از نوع سیم پیچ تمام مس هستند. محل نصب آنها در بخش بالایی کفکش فدک می‌باشد که با استفاده از جریان آب، خنک می‌شوند..
  • در تنوع گسترده با قابلیت تحمل فشار 3 الی 18 بار طراحی شده‌اند.
  • حداکثر هد این پمپ‌ها نیز در محدوده 22 الی 180 متری می‌باشد.
  • حداکثر دبی این کفکش‌ها در محدوده 20 الی 70 مترمکعب در ساعت است.
  • انواع کفکش بهاران در مدل‌های 2 – 3 – 4 و 6 اینچ طراحی شده‌اند. مدل‌های 6 اینچی نمونه‌های کاملاً قدرتمند مناسب پوشش فعالیت‌های گسترده باغداری و گلخانه داری و… هستند. در طراحی این مدل‌های 6 اینچی از موتورهای قدرتمند سه فاز در محدوده توان 15 کیلو وات استفاده ‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *