مقاله موتور برق بنزینی, مقاله موتور برق

موتور برق هوندا المکس چیست؟

تصویری از موتور برق هوندا المکس

موتور برق هوندا المکس را بهتر بشناسید:

وقتی پای صحبت از موتورسازهای مطرح جهانی در میان باشد، کمتر کمپانی‌ است که می‌تواند نام و آوازه هوندا را داشته باشد. هوندا شرکت اصیل ژاپنی‌ها در زمینه طراحی انواع ماشین‌آلات موتوری است. این کمپانی دست توانمندی در طراحی انواع موتور برق نیز دارد. سری مدل‌های موتور برق هوندا همواره از بهترین‌ها در عرصه جهانی هستند. البته در چند سال اخیر حضور این برند در سطح بازار داخلی کم‌رنگ شده ‌است. اما نمونه اصیل دیگری با عنوان موتور برق المکس تحت طراحی موتور برند هوندا در سطح بازار به فروش می‌رسد. موتور برق المکس ژاپنی از نظر طراحی موتور و سیم‌پیچ کاملاً مشابه با نمونه‌های طراحی ‌شده برند هوندا است.
ژاپنی‌ها موتورسازهای قدرتمندی هستند. به ‌راحتی می‌توانیم نام چند برند نام ‌آشنا با فعالیت جهانی که همگی موتورساز ژاپنی هستند را معرفی کنیم. بدون تردید هوندا برجسته‌ترین موتورساز ژاپنی است و تمام هنر مردمان آن سرزمین برای طراحی انواع ماشین‌آلات را یدک می‌کشد.

برای آشنایی با انواع موتور برقها و نحوه کارکرد آنها میتوانید مقاله موتور برق چیست را مطالعه نمایید.

 

مراقب موتور برق هوندا تقلبی باشید!

محصولات هوندا همگی کیفیت ساخت بالایی دارند و در کارایی از بهترین‌های بازار جهانی هستند. همین نکته باعث شده تا انواع گونه‌های تقلبی بازار با نام و نشان هوندا عرضه شوند. قاعدتاً نمونه‌های فیک نمی‌توانند کارایی و اصالت موتور برق هوندا اصل را داشته باشند. اما قیمت کمتر، عرضه فراوان و فروش ساده نمونه های فیک مسائلی است که جایگاه بازار موتور برق هوندا را تحت تأثیر قرار داده است.
با وجود انبوه نمونه‌های فیک که همگی سعی دارند در جریانی تقلبی جا پای هوندا بگذراند، سری مدل‌های موتور برق المکس ژاپن عرضه شده ‌است. موتور برق المکس ژاپن نمونه‌ی اصلی مونتاژ شده توسط شرکت المکس ژاپن است. المکس کمپانی مطرح با اصالت ژاپنی است که در همکاری با هوندا سری مدل‌های متنوع و توانمند از ماشین‌آلات موتوری شده را عرضه می‌کند. در حال حاضر انواع موتور برق المکس ژاپن در سطح بازار داخلی عرضه می‌شوند که کیفیت ساخت اصیل برابر با نمونه‌های طراحی موتور برق هوندا ژاپنی دارند.
شاید در همین قدم اول این سوال پیش بیاید که چرا باید هوندا سری محصولات خود را در اختیار کمپانی المکس قرار داده تا نمونه‌های اصلی این برند ژاپنی تحت نام برند اصلی دیگری از کشور ژاپن روانه بازارهای جهانی شود؟ در ادامه به این ‌موضوع می‌پردازیم.
ریشه‌های هوندا موتور در کجای تاریخ است؟

بنر انواع موتور برق هوندا المکس

انواع موتور برق المکس ژاپنی با موتور هوندا و ژنراتور ساوافوجی.

botton 14

گستره فعالیت شرکت هوندا:

هوندا موتور، یکی از بزرگترین شرکت خوشه‌ای ژاپنی‌ها با دامنه فعالیت چند ملیتی است. این کمپانی به ‌طور گسترده برای طراحی انواع موتورسیکلت و انواع خودرو شناخته می‌شود. اما آنچه کمتر مورد توجه است، مهارت هوندا در طراحی انواع موتور می‌باشد. وقتی موتورساز خوبی باشید، قاعدتاً ماشین‌ساز توانمندی هستید. ادعایی که تمام ‌و کمال در تولیدات متنوع هوندا دیده می‌شود.
هوندا در طول سال‌ها فعالیت جهانی، سری محصولات متنوع حتی متفاوت از صنعت موتورسازی عرضه کرده ‌است. این کمپانی حتی در زمینه‌ی طراحی تجهیزات الکترونیک، ساختمان‌سازی، کشتی‌سازی و… فعالیت می‌کند. اما هنر آنها همچنان در عرصه موتورسازی بهترین است و دیگر فعالیت‌های شرکت خوشه‌ای هوندا تحت تأثیر این قابلیت برجسته قرار دارند.

تاریخچه هوندا موتور:

هوندا موتور، در سال ۱۹۴۸ توسط آقای سوییشیرو هوندا تأسیس شده‌ است. با اندک اطلاع تاریخی قطعاً متوجه می‌شوید که این کمپانی از میان ژاپن پس‌ از جنگ، در آغاز دوران سازندگی ژاپنی‌ها زاده شده‌ است.
آقای هوندا در اصل یک مکانیک تجربی ماهر بود که در زمینه طراحی و تعمیر انواع موتورسیکلت کار می‌کرد. آقای هوندا از همان ابتدا شور خلاقی در زمینه مکانیک داشت. تا جاییکه توانست در سال ۱۹۳۸ پیستون‌هایی مختص خود را طراحی کند. در ابتدا تلاش کرد تا با شرکت تویوتا برای طراحی موتور همکاری نماید که با آغاز جنگ جهانی دوم، کل ماجرا در هاله‌ای از بلاتکلیفی رها شد.
داستان برند هوندا از روزهای سخت پس‌ از جنگ آغاز می‌شود. زمانی ‌که یک کشور شکست‌ خورده ژاپنی سرمایه کافی برای خرید ماشین‌آلات جدید نداشت. کمبود ماشین برای ترابری باعث شد تا آقای هوندا دوباره دست‌ به‌ کار شود. این‌بار از یک پیشرانه‌ی ساده نصب ‌شده بر روی دوچرخه استفاده کرد. ماجرایی که آغاز برند هوندا در طراحی انواع وسایل نقلیه خصوصاً موتورسیکلت است.
از آن زمان تاکنون سال‌ها سپری شده ‌است و حالا هوندا یکی از بهترین موتورسازهای جهانی است. کمپانی‌ که در طراحی موتورهای سبک درون‌سوز دست توانمندی دارد.

برند هوندا المکس ژاپنی در گذری تاریخی

کمپانی هوندا المکس یک برند ریشه‌دار و شناخته ‌شده اصیل ژاپنی است که در سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را آغاز کرده ‌است. این کمپانی از همان ابتدا تا هم ‌اکنون در زمینه طراحی انواع ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی فعالیت می‌کند. طراحی موتور برق از اصلی‌ترین محصولات کمپانی هوندا المکس ژاپن است. برند المکس در طول تاریخ فعالیت چندین دهه، سعی داشته تا همواره از بالاترین استانداردهای جهانی برای طراحی انواع ماشین‌آلات باغبانی و صنعتی استفاده کند. برای این منظور همواره جریانی از خلاقیت و کارآمدی در محصولات آنها دیده می‌شود. ماشین‌های طراحی ‌شده توسط المکس ژاپن با رعایت بالاترین استانداردهای جهانی و درج مدرن‌ترین امکانات ساخته می‌شوند.

هنر کمپانی هوندا المکس ژاپن برای طراحی انواع ژنراتورهای کوچک بنزینی و دیزلی است. المکس در طراحی ژنراتورهای خود از موتورهای برند هوندا استفاده می‌کند. انواع محصولات المکس در سطح جهانی شناخته ‌شده هستند و در حال حاضر از پرفروش ترین موتور برق‌های جهانی می‌باشند.

 

چرا المکس از موتورهای هوندا استفاده می‌کند؟

اگر اطلاعات مفیدی از دنیای ماشین‌سازی داشته باشید و نسبت ‌به کمپانی‌های مطرح جهانی شناخت کافی کسب کرده باشید، به ‌خوبی می‌دانید که ماشین‌سازی چیزی متفاوت از موتورسازی است. لزوماً همه موتورسازها نمی‌توانند ماشین‌سازهای خوبی باشند و در مقابل همه ماشین سازها تلاشی برای طراحی موتور ندارند. در سطح بازار به ‌راحتی می‌توانید نام و نشان انبوه کمپانی‌های مطرح ماشین‌سازی را پیدا کنید که همگی آنها از موتور و یا قطعات ساخته ‌شده در دیگر برندها استفاده می‌کنند.

در دنیای امروز کمتر کمپانی‌ است که از صفر تا صد محصولات خود را تولید نماید. هوندا یکی از همین کمپانی‌های ریشه‌دار ژاپنی است. هوندا موتورساز توانمندی است که در ماشین‌سازی هم از بهترین‌های بازار جهانی است. اما قدرت موتورسازی این برند بسیار فراتر از ماشین‌سازی آنها است. از موتورهای هوندا در محصولات بسیاری از ماشین سازهای جهانی استفاده ‌شده است. بخش موتورسازی این برند ژاپنی فعالیتی گسترده دارد و به نوعی نیروی محرکه محصولات دیگر کمپانی‌ها را تولید می‌کند.

هوندا و المکس دو برند خوش‌ خط‌وخال ژاپنی هستند که همکاری مستمر و ریشه‌داری با یکدیگر دارند. المکس ژاپن از پتانسیل موتورسازی هوندا استفاده کرده و سری محصولات با نام تجاری هوندا المکس عرضه می‌نماید. با این همکاری دیگر نیازی نیست تا یک مجموعه بزرگ برای طراحی موتور دایر شود. زیرا بخش موتورسازی هوندا به‌ خوبی می‌تواند نیاز هر دو کمپانی ماشین‌ساز هوندا و المکس ژاپن و حتی دیگر کمپانی‌های مطرح جهانی را تأمین نماید.

سری مدل‌های متنوع موتور برق المکس ژاپن از بهترین‌های بازار هستند که در طراحی آنها از موتور اصلی هوندا استفاده شده ‌است. المکس برند اصیل ژاپنی است و در طراحی با خط و مش مرغوب و اصیل ژاپنی‌ها محصولات خوش ‌ساختی طراحی کرده ‌است.

نکته: همانطور که در مطالب قبل اشاره شد، نحوه راه اندازی موتور برق در مارکها و انواع مختلف، یکسان است و تفاوتی ندارد شما یک موتور برق ژاپنی گرانقیمت داشته باشید یا یک موتور برق ارزان قیمت چینی، اگر این اصول و روش صحیح راه اندازی را رعایت نکنیم، بهای زیادی را باید برای تعمیرات موتور برقمان در بلند مدت بپردازیم.

موتور برق هوندا در مقایسه با موتور برق المکس ژاپن

آیا موتور برق هوندا همان موتور برق هوندا المکس ژاپن است؟ در ظاهر خیر؛ اما در باطن و در بررسی ملاحظات فنی می‌توانیم بگوییم که این دو یکسان هستند. موتور برق هوندا محصول طراحی ‌شده در شرکت هوندا موتور، اصلی‌ترین کمپانی ماشین‌ساز ژاپنی‌ها است. بدون تردید این ژنراتورها از بهترین موتور برق‌های بازار هستند. در طراحی انواع موتور برق هوندا، از موتور هوندا در کنار آلترناتور ساوا فوجی استفاده شده ‌است. ساوا فوجی خود یک برند ریشه‌دار دیگر ژاپنی است که در زمینه طراحی انواع سیم‌پیچ مخصوص ژنراتورها فعالیت می‌کند. در همین نکته ساده متوجه می‌شوید که حتی برند ریشه‌دار هوندا نیز از محصول دیگر کمپانی‌ها در طراحی ماشین‌آلات خود استفاده کرده ‌است.

سری محصولات موتور برق المکس ژاپن نیز دارای موتور اصلی هوندا در کنار سیم‌پیچ ساوا فوجی هستند. به ‌این ‌ترتیب در چیدمان بخش‌های فنی چه از نظر موتوری و چه از نظر سیم‌پیچ کاملاً مشابه محصولات هوندا می‌باشند. اما در یک شرکت دیگر ژاپنی تحت عنوان موتور برق المکس ژاپن عرضه می‌شوند.

به‌ این ‌ترتیب اگر چه در ظاهر ماجرا این دو یعنی موتور برق هوندا و موتور برق المکس در نام تجاری متفاوت هستند؛ اما در بحث فنی یکسان هستند و از قابلیت‌های مشابه در طراحی آنها استفاده‌ شده است. هر دو، از سری محصولات معتبر موتور برق ژاپنی می‌باشند که کیفیت ساخت، کارایی عالی و طراحی ایده‌آل دارند و از بهترین موتور برق های خانگی محسوب می شوند.

سرویس و نگهداری موتور برق هوندا

فراموش نکنید همان اندازه که انتخاب یک موتور برق مرغوب و شناخته شده اهمیت دارد، رعایت روش صحیح سرویس و نگهداری موتور برق ها نیز مکمل داشتن یک دستگاه مطمئن و بی دردسر میباشد، چرا که داشتن آگاهی از این دو موضوع مهم باعث میشود دیگر مجبور به پرداخت هزینه های تعمیرات در بلند مدت نباشید و از خرابی های شایع که برای تمام موتور برقها اتفاق می افتد، جلوگیری کنید.

چرا موتور برق هوندا المکس از بهترین‌های بازار است؟

یک موتور برق باکیفیت مانند هوندا، دستگاهی تمام ‌عیار با قابلیت‌های فنی متنوع است. در طراحی هر دستگاه موتور برق، از دو بخش اصلی: مکانیکی (موتور) و الکتریکی (ژنراتور) استفاده میشود و در زمان مونتاژ، قطعات فنی بسیار زیادی نیز به این دو بخش، اضافه میشوند. از طرفی این دستگاه وظیفه دارد تا نیروی برق را در سخت‌ترین شرایط و یا دورافتاده‌ترین مکان‌ها با مطمئن‌ترین حالت تولید نماید؛ پس قاعدتاً برای این کار نیاز به یک موتور برق کارآمد با طراحی دقیق و باکیفیت داریم.

موتور برق بی‌کیفیت نه‌ تنها کار راه‌انداز نیست؛ بلکه حتی در لحظات حساس ما را به دردسرهای پیچیده و جدیدی می‌اندازد. برای تأمین برق در شرایط حساس لازم است تا از بهترین موتور برق بازار تهیه کرده باشید. همه می‌دانیم که محصولات ژاپنی همواره از بهترین‌های بازار هستند. سری ماشین‌آلات ژاپنی به جان ‌سختی، راندمان خوب، طراحی ایده‌آل و کاربردی کارآمد معروف هستند.

برگ برنده موتور برق های ژاپنی

انواع موتور برق المکس از سری مولدهای اصیل ژاپنی هستند. در طراحی این مدل‌ها از موتور و آلترناتور (ژنراتور) ژاپنی استفاده شده ‌است. مصرف سوخت مناسب، طراحی با ابعاد جمع‌وجور متناسب با مقدار توان دهی دستگاه، وزن ایده‌آل، حجم باک سوخت کافی در کنار قیمت اقتصادی از جمله قابلیت‌های موتور برق هوندا المکس ژاپن است. این موتور برق‌ها در اصالت بخش موتوری و الکتریکی محصول کمپانی‌های مطرح ژاپنی هستند که همراه با هنر طراحی المکس تبدیل به مولدهای کارآمد شده‌اند. البته در سطح بازار به هر نام و نشان المکس اعتماد نکنید. زیرا در حال حاضر سری مدل‌های موتور برق المکس چینی نیز در سطح بازار عرضه می‌شوند.

موتور برق المکس تقلبی

کارآیی خوب، شهرت جهانی و طراحی ایده‌آل موتور برق المکس ژاپن باعث شده تا نمونه‌های فیک این برند از کارخانجات چینی نیز در سطح بازارهای جهانی عرضه شوند. موتور برق المکس چین هرگز نمی‌تواند کارایی نمونه اصیل ژاپنی را داشته باشد. اما خود این مدل‌های چینی نیز در لول‌های متنوع با قابلیت‌ها و کیفیت متفاوت عرضه می‌شوند. لکن به‌ هر حال اگر در تکاپوی محصول اصیل با قیمت مناسب هستید، سری مدل‌های موتور برق المکس ژاپن از بهترین‌های بازار هستند.

قبل از معرفی مهمترین مزایای موتور برق‌های ژاپنی، نکته مهمی را لازم میدانیم تا با شما درمیان بگزاریم:

به طور میانگین ۵۰ درصداز  خریداران موتور برق هرگز از نحوه نگهداری صحیح دستگاه خود آگاهی ندارند و این مسئله به خاطر عدم ارائه درست محصول از طرف برخی فروشندگان میباشد؛ از این رو پیشنهاد میکنیم، برای آشنایی با پرتکرار ترین عوامل خرابی انواع موتور برقها و راهکارهای اساسی برای پیشگیری از پرداخت هزینه های بلند مدت تعمیرات، مقاله ۱۰ اشتباه رایج در نگهداری موتور برق را مطالعه کنید.

مزایای موتور برق المکس ژاپن

موتور برق المکس ژاپن اگر چه محصول مستقیم برند صاحب نام هوندا نیست؛ اما از هنر موتورسازی این برند ژاپنی تمام ‌و کمال بهره‌مند است. بدون تردید سری موتور برق‌های المکس نسبت ‌به نمونه‌های چینی از قابلیت‌های فنی و کارآیی بهتری برخوردار هستند. ویژگی‌های این موتور برق‌ها را می‌توانیم در موارد زیر دسته‌بندی کنیم.

  • موتور برق المکس ژاپن، خوش‌ساخت و بادوام است. طول عمر مفید این موتور برق‌ها زیاد است. در عین ‌حال طراحی زیبا با ابعاد مناسب دارند. در ساخت آنها از بدنه‌های مقاوم و ماندگار محصول کمپانی المکس استفاده‌ شده است. مقدار استهلاک این موتور برق‌ها ناچیز است.
  • سری مدل‌های متنوع موتور برق المکس ژاپن از طراحی جمع‌ و جور در وزن مناسب برخوردار هستند. برند المکس سعی داشته تا با توجه به مقدار توان دهی، الگوی طراحی ایده‌آل برای مدل‌های متنوع عرضه نماید. به ‌این ‌ترتیب انواع مدل‌ها به نسبت از دیگر رقبا در توان برابر از ابعاد و وزن کمتری برخوردار هستند.
  • مصرف سوخت موتور برق‌های المکس شرایطی بهینه دارد. از آنجا که در طراحی تمامی مدل‌های المکس ژاپن از موتور هوندا اصل ژاپنی استفاده ‌شده است، مقدار مصرف سوخت این موتور برق‌ها بهینه است. زیرا موتورهای هوندا همگی الگوی طراحی با رعایت مصرف سوخت بهینه دارند. در عین ‌حال المکس در طراحی تمامی مدل‌ها از موتور توانمندتر به نسبت آلترناتور استفاده کرده ‌است که این موضوع باعث عملکرد روان‌تر، کم‌صدا تر و کم‌مصرف‌تر موتور خواهد شد.
  • تنوع محصولات در موتور برق المکس ژاپن بسیار زیاد است. برند المکس سری مدل‌های بسیار متنوع برای پوشش انواع نیازهای کاربردی چه در فعالیت‌های مسافرتی و خانگی تا تأمین نیازهای کارگاهی و باغبانی دارد. موتور برق‌های هوندا المکس در سری‌های SHX، EX و… در تنوع گسترده توان دهی طراحی می‌شوند. کافی است درک فنی مناسبی از مقدار نیاز خود داشته باشید تا به ‌راحتی از میان انبوه مدل‌های کارآمد هوندا المکس بهترین موتور برق مناسب نیاز خود را تهیه کنید.
  • در طراحی تمامی مدل‌های موتور برق المکس ژاپن از قابلیت‌ها و امکانات متنوع و مدرن استفاده‌ شده است. تمامی مدل‌ها از سیستم تنظیم و تثبیت اتوماتیک سطح ولتاژ AVR با سرعت پاسخ دهی مناسب استفاده می‌کنند. جریان برق تولید شده این موتور برق‌ها شرایطی کاملاً پایدار دارد. چرا که همگی آنها از سیستم پنل کنترل خوش ‌ساخت با حضور امکاناتی گسترده استفاده می‌کنند.
  • موتور برق المکس ژاپن در اصالتی ژاپنی طراحی‌ شده است. هر سه برند هوندا، ساوا فوجی و المکس درگیر برای طراحی این موتور برق‌ها از بهترین‌های بازار هستند که ریشه‌های اصیل ژاپنی دارند. اگر در سطح بازار به‌ دنبال کار با موتور برق ژاپنی اصیل و خوش قیمت هستید، سری مدل‌های المکس بهترین انتخاب شما است.

تشخیص اصالت موتور برق الماکس ژاپنی

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “موتور برق هوندا المکس چیست؟

  1. سپند جلالی گفت:

    سلام از مقاله مفید شما ممنونم آیا موتور برق المکس چینی یا متفرقه ارزش خرید دارد؟

    1. انجـیکــــا گفت:

      درود بر شما سپند عزیز:
      یکی از چالشهای انتخاب موتور برق های المکس چینی و تمامی محصولات فیک یا طرح اصلی، وجود نمونه های متنوع با کیفیت ساخت متفاوت است. به همین دلیل ریسک خرید موتور برق المکس چینی بالاست.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *