دستگاه تصفیه آب خانگی

آشنایی با تصفیه آب RO آر او

مقاله تصفیه آب RO

نوشیدن آب تمیز برای ایمنی و پاکی بدن ما حیاتی است. دستگاه های تصفیه آب یک راه آسان برای به دست آوردن آب تمیز هستند زیرا به راحتی آب را ضد عفونی و فیلتر می کنند. دستگاه تصفیه آب RO از آخرین فناوری برای تمیز کردن آب استفاده می کند؛ این تصفیه‌کننده‌ها مجهز به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند کنترل‌کننده TDS و فناوری اسمز معکوس برای اطمینان از آب آشامیدنی سالم و تمیز هستند.

دستگاه تصفیه آب RO اسمز معکوس چیست و چگونه کار می کند؟

اگر به دنبال تصفیه آبی هستید که آب آشامیدنی با طعم عالی و تازه را برای خانه یا محل کار شما فراهم کند، تصفیه آب RO (اسمز معکوس) یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین روش های تصفیه آب موجود است. به عبارت ساده، فیلتر آب اسمز معکوس به این شکل کار می‌کند که آب از طریق یک غشای نیمه تراوا عبور می‌کند و آلاینده‌هایی را که به دلیل سنگینی و سختی بالا باقی میمانند، از خروجی پساب دستگاه تخلیه می‌شوند و آب آشامیدنی تمیز در یک مخزن نگهداری جمع می شود.

دستگاه تصفیه آب RO

در دستگاه تصفیه آب RO آر او، با استفاده از فشار مولکول های آب به داخل غشای ممبران وارد میشود، در طی این فرآیند آلاینده ها فیلتر شده و آب آشامیدنی تمیز و خوشمزه باقی می ماند. اسمز معکوس قادر است تا 99 درصد آلاینده مختلف را از بین ببرد؛ از جمله سرب، فلوراید، کلر، نمک های محلول و غیره.

اسمز معکوس (RO) یک فرآیند تصفیه آب است که با استفاده از فشار برای وادار کردن مولکول های آب به داخل غشای نیمه تراوا، آلاینده ها را از آب حذف می کند. در طی این فرآیند، آلاینده ها فیلتر شده و شسته می شوند و آب آشامیدنی تمیز و خوشمزه باقی می ماند. اسمز معکوس قادر است تا 99 درصد از 65 آلاینده مختلف را از بین ببرد؛ از جمله سرب، فلوراید، کلر، نمک های محلول و غیره.

هنگامی که فشار آب خانگی آب را از طریق غشای RO و فیلترهای اضافی مانند فیلترهای رسوبی یا کربنی عبور می دهد، ناخالصی ها فیلتر شده و متعاقباً از خروجی پساب دستگاه، تخلیه می شوند. چیزی که باقی می ماند آب آشامیدنی خوشمزه و تمیز است. توجه داشته باشید که بسیاری از واحدهای RO دارای یک مخزن ذخیره سازی و یک فرآیند 4 یا 5 مرحله ای برای کیفیت مطلوبتر آب هستند.

چرا اسمز معکوس (RO)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فناوری اسمز معکوس جدید نیست. در واقع، فرآیندهای RO توسط شهرداری ها در سال 1977 مورد استفاده قرار گرفتند. از آن زمان، اسمز معکوس به دلیل ایمن، مقرون به صرفه و نگهداری آسان به طور فزاینده ای محبوب شده است.

فیلتراسیون اسمز معکوس (RO) که اولین بار در دهه 1980 برای استفاده خصوصی در خانه ها عرضه شد، با حذف 99.9 درصد از آلاینده های آب آشامیدنی، از دیگر سیستم های فیلتراسیون پیشی گرفت. آنها امروزه در بسیاری از خانه های مدرن رایج هستند و شرکت های متعددی وجود دارند که دستگاه تصفیه آب RO متعددی را تولید می کنند.

6 مرحله در تصفیه آب ro اسمز معکوس

  1. آب از مرکز شهرداری شهر شما از طریق لوله کشی وارد خانه شما می شود
  2. آب وارد پیش فیلتر الیافی و کربن فعال سیستم اسمز معکوس (RO) می شود تا ذرات معلق و طعم و بوی و کلر را کاهش دهد که ممکن است به ممبران آسیب برساند.
  3. آب از پیش فیلتر شده به سمت فیلتر RO حرکت می کند که در آنجا کل مواد جامد محلول و سایر آلاینده ها تخلیه و وارد پساب می شوند.
  4. آب تصفیه شده به مخزن ذخیره منتقل می شود
  5. هنگامی که شیر آب دستگاه باز می شود، آب از مخزن ذخیره از طریق یک فیلتر کربن فعال نهایی جریان می یابد که در آن مزه ها و بوهای نامطلوب باقی مانده کاهش می یابد.
  6. آب وارد آخرین مرحله مینرال ساز شده و مواد معدنی به آن اضافه میشود.

آب فیلتر شده RO از شیر برداشت مخصوص به لیوان جاری میشود.

روش کار تصفیه آب RO

در دستگاه تصفیه آب ro خانگی آب با فشار بالا از غشای RO یا ممبران عبور داده میشود؛ آب سنگین جدا شده و از خروجی پساب دستگاه، تخلیه می شوند. چیزی که باقی می ماند آب آشامیدنی سبک، خوشمزه و تمیز است. برخی دستگاه تصفیه آب ro دارای یک مخزن ذخیره سازی و یک فرآیند 4 یا 5 مرحله ای برای کیفیت مطلوبتر آب هستند.

نحوه انتخاب دستگاه تصفیه آب RO

در واقع تعداد زیادی دستگاه تصفیه آب RO وجود دارد که ممکن است برای تصمیم گیری بین آنها مشکل داشته باشید. برای کمک، ما رقبای برتر در بازار RO را بررسی کرده‌ایم و این لیست از بهترین فیلترهای آب اسمز معکوس را همراه با اطلاعاتی برای کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه برای خرید گردآوری کرده‌ایم. برای اطلاع از قیمت های دستگاه تصفیه آب RO با مشاورین انجیکا تماس بگیرید.

آیا تصفیه آب RO مواد معدنی را از بین میبرد؟

آب لوله کشی در هر شهر و منطقه متفاوت است. برخی از آبهای لوله کشی دارای محتوای معدنی سنگین هستند که می تواند بر طعم و بوی آب تأثیر بگذارد. فیلتر کردن آب با سیستم اسمز معکوس اکثر مواد معدنی مضر موجود در آب را از بین می برد و سلامت آب آشامیدنی را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

از آنجایی که مواد معدنی موجود در آب در حالت غیر آلی هستند که بدن ما نمی تواند آن را هضم کند، حذف مواد معدنی آب توسط دستگاه تصفیه آب RO آن را ناسالم نمی کند. به خاطر داشته باشید علی رغم اینکه مواد معدنی برای سلامتی ضروری هستند، منبع اصلی مواد معدنی غذاها هستند و بیشتر مواد معدنی از طریق غذا تامین میشود.

اسمز معکوس چه چیزی را حذف می کند؟

اسمز معکوس کلر، نمک، PFAS و مواد جامد محلول مانند آرسنیک و فلوراید را از طریق فیلتر ممبران RO حذف می کند. سیستم‌های RO همچنین شامل فیلتراسیون رسوب و کربن برای طیف وسیعی از کاهش هستند. فیلترهای کربن در یک سیستم RO کلر، طعم بد و بوی بد را حذف می کنند. در ادامه لیست مواردی که یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس حذف می کند آورده ایم:

فلوراید
نمک
رسوب
کلر
آرسنیک
VOCs
PFAS
میکروپلاستیک ها
علف کش ها و آفت کش ها
فلزات سنگین
بسیاری از آلاینده های دیگر
آلاینده های ذکر شده برخی از مهمترین ترین آلاینده هایی هستند که با سیستم RO حذف میشوند ، اما این سیستم تعداد زیادی از آلاینده های دیگر را نیز حذف می کند.

سیستم های اسمز معکوس برخی از باکتری ها و ویروس ها را حذف نمی کنند. اگر آب شما از یک تصفیه خانه شهری می آید، پس باید از نظر میکروبیولوژیکی ایمن باشد. اسمز معکوس ممکن است برخی از باکتری ها را حذف کند، اما باکتری ها می توانند روی غشاء رشد کنند و به طور بالقوه وارد منبع آب شما شوند. برای از بین بردن موجودات زنده و ویروس ها، ضد عفونی UV را توصیه می کنیم.

پیش تصفیه برای سیستم اسمز معکوس

پیش تصفیه می تواند عمر غشای اسمز معکوس (ممبران) را وقتی که کیفیت آب شهری پایین است افزایش دهد. هنگامی که برخی از مواد معدنی، باکتری ها، مواد شیمیایی یا مواد دیگر، از ممبران عبور میکنند، می توانند رسوباتی روی غشاء ایجاد کنند. تجمع آلاینده ها در ممبران RO به رسوب غشایی و تشکیل رسوبات معدنی می انجامد که به عنوان پوسته پوسته شدن ممبران شناخته می شود.

برای جلوگیری از رسوب و پوسته پوسته شدن فیلتر RO، باید آلاینده ها را قبل از اینکه به غشای RO شما آسیب برسانند حذف کنید. آلاینده های مختلف به محلول های پیش تصفیه متفاوتی نیاز دارند، به همین دلیل در دستگاههای تصفیه آب RO قبل از فیلتر ممبران سه مرحله پیش تصفیه قرار دارد تا آلاینده های مخرب قبل از مرحله RO حذف شوند و به این فیلتر که قیمت بالایی نیز دارد آسیب وارد نشود.

مزایای دستگاه تصفیه آب RO اسمز معکوس

تصفیه اسمز معکوس یکی از گسترده ترین روش های فیلتراسیون است. 98 درصد مواد جامد محلول را حذف می کند که نوشیدن آن را سالم تر می کند. دستگاه تقطیر آب تنها سیستم آب آشامیدنی دیگری است که TDS را نیز کاهش می دهد، اما نسبت به سیستم RO کارایی کمتری دارد.

  • آلاینده های مضر در آب را کاهش می دهد
  • سدیم را کاهش می دهد
  • مزه ها و بوهای بد را از بین می برد
  • دوستدار محیط زیست نسبت به آب بطری است
  • نگه داری و نصب آسان
  • کوچک و قابل نصب زیر سینک آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *