مقاله موتور برق

پرفروش ترین موتور برق (رنج توان)

best selling

در این مقاله به شما میگوییم چه رنج توان در موتوربرق های خانگی و مسافرتی بیشترین فروش را دارند… و پرفروش ترین موتور برق ها را به شما میگوییم. با ما همراه باشید…

همچنین میتوانید با انواع مدلهای ۵ مارک برتر موتور برق در بازار ایران آشنا شوید:

اگر به دنبال محصولی هستید که در کنار قیمت مناسب از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد، همچنین لوازم یدکی و خدمات پس از فروش، یکی از دغدغه های شماست؛ انواع موتور برق اگرو یکی از گزینه هایی است که نیاز شما را تامین خواهد کرد.

مهم: اما باید توجه داشته باشید که قبل از انتخاب یک برند معتبر و قابل اعتماد، دانستن توان مورد نیاز برای تامین برق مصرفی در اولویت کار شماست؛ به عبارتی وقتی ندانید چطور باید میزان برق مورد نیازتان را محاسبه کنید، خرید یک موتور برق از بهترین برند بازار نیز ممکن است جوابگوی نیاز شما نباشد. در ادامه با نحوه محاسبه و تخمین برق مورد نیاز آشنا خواهید شد.

 

دلیل دانستن توان پرفروش:

وقتی بدانیم که موتور برق ها در چه توانی خریدار بیشتری دارد، میتوانیم انتخاب بهتری هنگام خرید یک موتور برق داشته باشیم و علاوه بر این انتخاب یک موتور برق درست و مناسب باعث میشود در آینده نیاز به تعویض آن به خاطر تغییر کاربری نداشته باشیم…

 

از کجا توان مورد نیازمان را بدانیم:

توان مورد نیاز هر کسی بسته به لوازم مصرفی یا مصرف کننده ها تعیین میشود. این کار را قبل از انتخاب موتور برقتان انجام دهید: توان مورد نیاز برای مصارف روشنایی، تلوزیون، کامپیوتر و دستگاههای صوتی و تصویری را جمع کنید، حال دو برابر توان مورد نیاز برای مصارف سرمایشی مانند کولر، یخچال و لوازمی که دارای موتور الکتریکی هستند مانند: پمپ های آب یا انواع بالابرها و درب های برقی و… را به حاصل جمع اول اضافه کنید. اکنون توان مورد نیاز شما محاسبه شده.

 

محاسبه توان

توان مورد نیاز برای مصارف روشنایی، تلوزیون، کامپیوتر و دستگاههای صوتی و تصویری را جمع کنید، حال دو برابر توان مورد نیاز برای مصارف سرمایشی مانند کولر، یخچال و لوازمی که دارای موتور الکتریکی هستند مانند: پمپ های آب یا انواع بالابرها و درب های برقی و… را به حاصل جمع اول اضافه کنید.

 

یکی از معتبرترین مارک های موتور برق که هنگام ورود به بازارهای کشاورزی بارها نام آن را میشنوید و اغلب از آن به مرغوبترین برند موتوربرق یاد میکنند انواع موتور برق لانسین میباشد که تمام مدلهای این شرکت، در سایت انجیکا موجود میباشد.

 

چرا موتور الکتریکی دو برابر توان نیاز دارد:

همانطور که اشاره کردیم، مصرف کننده هایی که دارای موتور الکتریکی هستند زمان راه اندازی نیاز به دو برابر توان مصرفی دارند لوازمی مانند انواع کولرها، یخچالها، بالابر ها و…

دلیل این امر زمان استارت است موتور های الکتریکی هنگام روشن شدن، از دور صفر به یکباره به حداکثر دور که اغلب ۱۵۰۰ یا ۳۰۰۰ در دقیقه است میرسند و در این فرایند موتور نیاز به جریان یا آمپراژ بیشتری برای راه اندازی دارد و سپس جریان هنگام مصرفی (پس از راه اندازی) کاهش میابد.

مثال: هنگامی که کولر را روشن میکنید ابتدا چراغهای منزل کمی کمنور میشوند و دوباره به حالت قبل بر میگردند. این به خاطر جریال راه اندازی موتور کولر میباشد.

 

انتخاب بر اساس قدرت:

خیلی از افراد نکته بالا توجه نمیکنند و موتور برق مناسب کارشان انتخاب نمیکنند و مجبور میشوند دوباره هزینه کنند و یک موتور برق قوی تر تهیه کنند.

 

موتور برق دیزلی قویتر است؟

یکی از پرتکرارترین سوالات برای انتخاب بین موتور برق بنزینی و گازوییلی این است که آیا موتور برق گازوییلی قویتر از موتور برق بنزینی است یا تفاوتی ندارد.

برای پاسخ به این سوال باید بدانیم برق خروجی موتور برق دیزل با نمونه مشابه بنزینی هیچ تفاوتی ندارد و تنها موتور دستگاه در نمونه گازوییلی با قدرت مشابه قویتر میباشد؛ به عبارتی دیگر، بهترین موتور برق دیزل نیز از نظر برق خروجی هیچ تفاوتی با نمونه بنزینی خود ندارد.

 

ابعاد و وزن دستگاه هنگام خرید:

از طرف دیگر بر خلاف مورد قبل برخی افراد لواز یا مصرف کننده پرمصرف یا دارای موتور الکتریکی ندارند اما جهت اطمینان از همان ابتدا موتور برق بزرگ و فول رنج تهیه میکنند؛ این افراد در آینده به مشکلاتی در جابجایی و حمل و نقل بر میخورند و با ابعاد و وزن مشکل پیدا میکنند.

ابعاد موتور برق برای پرفروش ترین موتور برق

افرادی که از همان ابتدا موتور برق بزرگ انتخاب میکنند، در آینده به مشکلاتی در جابجایی و حمل و نقل بر میخورند و با ابعاد و وزن مشکل پیدا میکنند.

 

رنج توان موتور برق های خانگی:

موتور برق های خانگی از ۵۰۰ وات شروع میشوند:

  • موتور برق های ۵۰۰ وات: ( ۵۰۰ تا ۹۰۰ وات) بیشتر برای تامین برق چادرهای مسافرتی و کمپینگ و کسب و کارهای خیابانی مناسب میباشد

مهم: از آنجایی که موتور برق های ۵۰۰ وات دو زمانه هستند به این مفهوم که روغن موتور با بنزین ترکیب میشود (داخل باک ریخته میشود) بیشتر از مدلهای چهارزمانه دود میکنند و به دلیل داشتن نوسان در برق خروجی به هیچ وجه مناسب شارژ کردن موبایل و لپتاپ و تامین برق لوازم حساس الکترونیکی نیستند.

 

  • موتور برق های ۱۰۰۰ وات (۱کیلووات) چهار زمانه : این موتور برق ها بر خلاف مدل قبلی چهار زمانه هستند و دارای دو سوپاپ دود و هوا. به دلیل دارا بودن کارتل روغن، کمتر دود میکنند و برخی از نمونه های این مدل دارای رگولاتور تثبیت ولتاژ هستند و شما میتوانید با این موتور برق ها، موبایل و لپتاپ و سایر لوازم الکترونیکی را استفاده کنید.

 

  • موتور برق های ۲۰۰۰ وات: شما با تهیه یک موتور برق ۲ کیلووات علاوه بر مصارف بالا میتوانید یک تلویزیون و یک دریل یا مینی فرز هم به صورت همزمان استفاده کنید.

 

  • موتور برقهای ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ وات: در این رنج توان شما دستتان بازتر است و میتوانید به موارد بالا یک یخچال خانگی هم به صورت همزمان اضافه کنید.

 

  • موتور برق های ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ وات: توجه فرمایید، این رنج توان در موتور برق ها به ندرت پیدا میشود و ممکن است یک موتور برق ۴۵۰۰ وات را بیابید که مشخصات فنی و موتور بنزینی کاملا مشابه با نمونه ۳۵۰۰ وات داشته باشد. پس دقت کنید، یک موتور برق بنزینی ۴۵۰۰ یا ۵۰۰۰ وات باید دارای یک موتور با حداقل ۱۰ اسب بخار (HP) قدرت باشد.

 

  • موتور برق های ۵۰۰۰ وات تا ۷۰۰۰ وات: این موتور برق ها در دسته نیمه صنعتی قرار میگیرند که شما علاوه بر تامین برق یک واحد مسکونی (با مدیریت لوازم پرمصرف) میتوانید به صورت جداگانه کار جوشکاری (تا ۱۶۰ آمپر جوش و الکترود ۲) هم انجام دهید. (در این رنج توان انواع موتور برق نویگیتور به دلیل دارا بودن تمام استانداردهای روز و قیمت منطقی، فروش خوبی دارند و همچنین دارای طراحی و فریم کالسکه ای و وزن مناسبی هستند.)
  • موتور برق های ۷۰۰۰ تا ۸۵۰۰ وات: آخرین رنج موتور برق های خانگی هستند و قویترین موتور برقهای تک سیلندر، این دسته اند. که مانند یک کنتور تکفاز خانگی عمل میکنند و شما با داشتن یک موتور برق فول رنج میتوانید هر مصرف کننده تکفازی که باشد به راحتی راه اندازی کنید. با این توان از موتور برق ها میتوانید تا ۲۵۰ آمپر (الکترود ۴) جوشکاری کنید.

 

پس از محاسبه توان مورد نیازتان؛ یکی از برندهای معروف و قابل اعتماد که سابقه حضور ۱۵ ساله در بازار کشورمان را دارد انواع موتور برق جیانگ دانگ است که با ورود به صفحه مورد نظر، قیمت و مشخصات همه مدلها قبل مشاهده است، همچنین میتوانید با خرید فروشگاه اینترنتی انجیکا به عنوان نمایندگی محصولات جیانگ دانگ، از مزایا و خدمات پس از فروش این محصولات بهره مند شوید.

از سویی دیگر اگر قصد خرید یک موتور برق اقتصادی را دارید که تمام ویژگیهای یک محصول به روز و استاندارد را دارا باشد و هزینه ی زیادی هم نپردازید، انواع موتور برق واکسون بهترین گزینه میباشد.

پرفروش ترین موتور برق – چند کیلووات؟

  1. موتور برق های ۳۰۰۰ وات: دلیل انتخاب بیشتر این توان ها موارد استفاده بهینه تر آنهاست. به این دلیل که شما با یک موتور برق ۳۰۰۰ وات علاوه بر روشنایی یک منزل مسکونی، تلوزیون و یخچال را هم به صورت همزمان میتوانید روشن کنید.
  2. موتور برق های ۷۵۰۰ وات: بعد از رنج توان ۳ کیلووات موتور برق های ۷/۵ کیلووات بیشترین فروش را دارند دلیل آن هم همانطور که قبلتر اشاره شد، فول رنج بودن آنهاست و اینکه مانند یک کنتور برق شهری عمل می کنند.

اما دلیل دوم فروش بالای این دو توان، اختلاف قیمت کم با رنج پایینتر خودشان است. به طوری که شما با کمی هزینه بیشتر به جای خرید یک موتور برق ۱۰۰۰ وات، میتوانید یک موتور برق با سه برابر توان و همچنان با وزن مناسب تهیه کنید. یا به جای یک موتور برق ۵ کیلووات با کمی هزینه بیشتر می توانید یک نمونه ۷۵۰۰ وات تهیه کنید تا در کنار تامین برق مصارف خانگی، کارهای نیمه صنعتی مانند جوشکاری و… را نیز با خیال راحت انجام دهید.

 

و همچنین این نکته را فراموش نکنید این دو رنج توان که پرفروش تر هستند؛ به همان نسبت خریداران بیشتری نیز دارند و در آینده بازار دست دوم بهتری دارد و میتوانید با دغدغه کمتری موتور برقتان را به پول تبدیل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *