مقاله کولتیواتور, ماشینهای چهار چرخ

کولتیواتور چهار چرخ یا مینی تراکتور چیست؟

عکس مینی تراکتور

کاربرد مینی تراکتور یا کولتیواتور ۴ چرخ:

خاک‌ورزی از سنگین‌ترین عملیات‌های کشاورزی است که همه‌ ساله قبل ‌از آغاز هر کاری باید در نهایت کیفیت و دقت انجام پذیرد. برای آماده‌سازی خاک باغچه‌های کوچک خانگی با چالش بزرگی مواجه نیستید. اما وقتی با ابعاد بزرگ یک زمین تمام ‌عیار زراعی مواجه می‌شوید، خاک‌ورزی تبدیل به فعالیتی پیچیده و کاملاً حرفه‌ای خواهد شد. انواع تیلر مخصوص زمین‌های کوچک و انواع تراکتور برای خاک‌ورزی مزارع بزرگ طراحی ‌شده‌اند. اما مینی تراکتورها (کولتیواتور چهار چرخ) ایده جالبی هستند که با قیمت تیلرها اما کارایی تراکتورها طراحی و تولید می‌شوند.

مینی تراکتور ها یا همان تیلر چهار چرخ ایده ارتقای فنی انواع تیلر کولتیواتور هستند. کولتیواتور چهار چرخ با قابلیت جابجایی کامل، استقرار ساده و تعادل خوب طراحی ‌شده است تا عملاً بتواند کارایی کامل یک تراکتور در زمین‌های زراعی را داشته باشد.

مینی تراکتور

برای مشاهده انواع مینی تراکتور و کولتیواتور 4 چرخ، روی تصویر بالا بزنید.

 

تفاوت کولتیواتور و تیلر چهار چرخ:

مینی تراکتور های مورد بحث ما، الگوی چهار چرخ شده انواع تیلر کولتیواتور است. کولتیواتور مهمترین ماشین خاک‌ورزی در سطح زمین‌های کوچک می‌باشد. این ماشین‌های توانمند موتوری شده دارای دو عدد چرخ بزرگ هستند که مناسب جابه‌جایی آنها در زمین‌های خاکی، گل‌آلود و کوچک زراعی می‌باشد. تیلر چهار چرخ با هدف توسعه کاربردی این ماشین‌های دو چرخ طراحی‌ شده‌اند. تیلر چهارچرخ روش تولید کارخانه‌ای نیست؛ بلکه ایده‌ای کارگاهی است که با استفاده از ابزارهای مناسب و روش‌های مهندسی شده برای ارتقای تیلرهای کلاسیک ابداع شده ‌است. قیمت تیلر چهار چرخ نیز کاملا وابسته به هنرمندی کارگاه تخصصی برای تجهیز آن دارد.

کولتیواتور چهارچرخ قدرت مانور شما در عملیات‌های متنوع خاک‌ورزی را ارتقا می‌بخشد. این تیلرها سرعت عملیات آماده‌سازی زمین تا حمل بار در سطح مزارع را بهینه‌تر می‌سازند. حضور چنین تیلرهایی می‌تواند تأثیری مثبت در کیفیت فعالیت‌های زراعتی شما باشد. برای خرید و یا اطلاع از قیمت مینی تراکتور می‌توانید از خدمات تخصصی و فنی و مهندسی سایت انجیکا استفاده کنید. انجیکا مجری مستقیم عرضه انواع ماشین‌آلات باغبانی و کشاورزی است. این سایت بهترین مینی تراکتور سطح بازار را با قیمت مناسب و کاملاً رقابتی عرضه می‌نماید.

تیلر کولتیواتور چیست؟

برای داشتن درک صحیح از نحوه کار تیلر چهارچرخ یا مینی تراکتور میبایست کمی راجع کولتیواتور ها بدانیم؛ کولتیواتور ماشین خاک‌ورزی در سطح زمین‌های کوچک زراعی است. این دستگاه دارای موتوری قدرتمند از نوع بنزینی و یا دیزلی است. دارای شاسی دو چرخ است که قابلیت اتصال به انواع ابزارهای خاک‌ورزی را دارد. از انواع تیلر کولتیواتور برای عملیات‌های متنوع مانند شخم زنی، سله کشی، هم زدن خاک، هوادهی خاک و حتی راه‌اندازی پمپ آب‌ها، نهرکنی، دروی محصولات و… استفاده می‌کنند. برخی از این تیلرها همراه چرخ‌های بزرگ قدرت جابه‌جایی در زمین‌های گل‌آلود را دارند و مناسب آماده‌سازی زمین‌های شالیکاری می‌باشند. در مدل‌های قدرتمند انواع تیلر کولتیواتور نیز برای حمل بار و کشیدن گاری استفاده می‌شود. الگوی طراحی این دستگاه در قیمت تیلر چهار چرخ تاثیر گذار است.

تفاوت کولتیواتور و تراکتور:

تیلر کولتیواتور ماشین کوچک شده از انواع تراکتور است. کولتیواتورها هرگز قدرت تراکتورها را ندارند. اما می‌توانند در سطح زمین‌های کوچک به مانند یک تراکتور کامل و قدرتمند ظاهر شوند. در عین ‌حال به‌ مراتب از تراکتورها ارزان‌تر هستند. قدرت مانور و جابجایی بهتری دارند و باعث جابه‌جایی خاک در ابعاد کوچک نمی‌شوند. خلاصه آنکه تیلرها مخصوص کار در زمین‌های کوچک طراحی ‌شده‌اند. قیمت تیلر چهار چرخ خیلی کمتر از تراکتور می‌باشد. لذا تهیه انواع تیلر کولتیواتور بسیار اقتصادی‌تر از خرید یک تراکتور بزرگ و پرهزینه است.

معایب تیلر کولتیواتور دو چرخ:

بدون تردید انواع تیلر از کارآمدترین ماشین‌های باغبانی و زراعی هستند. خاک‌ورزی بدون این ماشین‌های دو چرخ کوچک سخت و جان‌فرسا می‌شود. اما به ‌سادگی نمی‌توانیم از کنار محدودیت‌های طراحی انواع تیلر عبور کنیم. بزرگترین محدودیت در طراحی دو چرخ این تیلرها است.

طراحی با دو چرخ به ‌جای خود الگوی ایده‌آلی است. مثلاً در سطح آماده‌سازی زمین‌های شالیکاری اصلاً نمی‌توانیم با تراکتورهای چهار چرخ کار کنیم. زیرا در چنین زمین‌هایی نیاز به قدرت مانور زیاد، جابجایی ساده با دامنه دور کوتاه داریم. از طرفی باید صاحب دستگاهی سبک باشیم که در گل‌ولای حجیم زمین‌های شالی گیر نکند. تیلرهای دو چرخ به ‌خوبی از پس این کارها برمی‌آیند. اما در بسیاری دیگر از زمین‌های زراعی طراحی دو چرخ محدودیتی بزرگ می‌باشد. اول آنکه کشاوز در تمام مدت عملیات خاک‌ورزی، پیاده به ‌دنبال دستگاه حرکت می‌کند که قطعاً در خاک‌ورزی زمین‌های بزرگ باعث خستگی آنها خواهد شد. از طرفی حفظ تعادل حین کار با تیلرهای دو چرخ اندکی سخت است. در عین ‌حال خطر گیر کردن دو چرخ و عدم حرکت تیلر زیاد است.

اول ایمنی بعد زراعت !

از سویی دیگر حرکت اپراتور یا کشاورز به دنبال دستگاه خود فارغ از خستگی که قبلا اشاره شد یکی از مهمترین عامل خطر و ایجاد مصدومیت برای کاربران بوده بخصوص زمانی که دستگاه روی حالت دنده عقب قرار دارد اپراتور به پشت سر خود احاطه نداشته و کنترل دستگاه بسیار سخت میشود و در صورتی که فضا کم باشد یا مانعی در پشت سر قرار داشته باشد، تیغه های چرخان کولتیواتور های دو چرخ میتوانند برای پاهای فرد بسیار خطر آفرین باشند.

این در حالیست که در مینی تراکتور ها کاربر سوار بر آن بوده که علاوه بر سهولت کار و آیجاد آسایش، امنیت و ایمنی در اولویت کار قرار میگیرد.

مشخصات فنی کولتیواتور چهار چرخ

مینی تراکتور ماشین تولید کارگاهی است. در حال حاضر این ایده در نزد صنعتگران داخلی مطرح ‌شده است و انواع مینی تراکتور را از ارتقاء انواع تیلر تهیه می‌کنند. لذا مشخصات فنی مینی تراکتور کاملاً وابسته به نوع تیلر می‌باشد.

در مدل پیش روی شما برای طراحی این تیلر چهارچرخ از موتورهای دیزلی استفاده‌ شده است. موتور کار شده دو سیلندر با عملکرد چهار زمانه و گازوئیل‌سوز است. موتور هوا خنک و تنفس طبیعی است که با استفاده از استارت الکتریکی راه‌اندازی می‌شود. قدرت نامی این موتور 12 اسب بخار است. البته تولیدکننده، قابلیت ارتقاء کولتیواتور چهارچرخ با موتورهای 24 اسب بخار را نیز دارد.

برای طراحی این مینی تراکتور از گیربکس 6 سرعته استفاده ‌شده است. جعبه دنده این مینی تراکتور دارای شش دنده سبک و سنگین به ‌همراه دو دنده حرکت عقب از نوع سبک و سنگین می‌باشد. همچنین برای تکمیل طراحی سیستم هندلینگ این مینی تراکتور از قابلیت قفل چرخ استفاده ‌شده است تا شرایط دور زدن درجا و راحت را داشته باشد. بنابراین تیلر چهار چرخ پیش روی شما از بهترین ماشین‌های خاک‌ورزی با قدرت مانور عملیاتی کامل در زمین‌های کوچک می‌باشد.

قیمت و نحوه خرید:

مجموعه انجیکا در جهت رشد و تنوع هر چه بیشتر این محصول از طریق همکاری با کارشناسان و تولیدکنندگان ماهر و با تجربه، توانسته مجموعه کاملی از مینی تراکتور و کولتیواتور چهار چرخ را در انواع بنزینی و گازوییلی (دیزل) تولید کند؛ همچنین از محصولات دیگری با این همکاری به مرحله تولید رسیده، باگی و موتور چهار چرخ است که با استقبال خوبی نیز روبرو شده است؛ خبر خوب اینکه قیمت تمام شده مینی تراکتورهای مجموعه انجیکا بسیار مقرون به صرفه تر از نمونه های خارجی و حتی مدلهای مشابه ایرانی میباشد تا شما عزیزان با خیالی آسوده این دستگاه ارزشمند را تهیه کرده و متناسب با نیازتان هزینه کنید.

انواع مینی تراکتور انجیکا

برای اطلاع از مشخصات و قیمت انواع کولتیواتور ۴ چرخ، با کارشناسان انجیکا تماس بگیرید. 02133921584 | 02133921876

جزئیات فنی در طراحی تیلر چهار چرخ انجیکا

برای طراحی این مینی تراکتور از ترمزهای دیسکی قوی با عملکرد روغنی استفاده شده‌ است تا در کل عملکردی عالی برای کار در زمین‌های شیب‌دار داشته باشد. مینی تراکتور طراحی ‌شده نوعی ماشین ارتقاء یافته‌ی تیلرهای دو چرخ است. به ‌جای فرمان‌های اهرمی تیلرهای معمولی در طراحی این دستگاه از فرمان هیدرولیک استفاده شده ‌است.

فرمان هیدرولیک کار شده عملکردی نرم و روان دارد و در کل شرایط جابجایی و حرکت تیلر در زمین‌های خاکی و فضای محدود را کاملاً ساده می‌کند. در جانمایی پدال‌ها نیز از طراحی مناسب با رعایت فاصله استاندارد پدال‌ها استفاده شده ‌است.

این مینی تراکتور، ماشین ارتقاء یافته‌ی تیلرهای دو چرخ است که در آن برای جانمایی بخش‌های فنی اعم از سیستم هندلینگ، ترمزها و جعبه ‌دنده و… نهایت ملاحظات فنی و مهندسی شده رعایت شده است. مینی تراکتور پیش روی شما با قابلیت‌های یک تراکتور واقعی اما در قیمت تیلری ساده عرضه می‌شود.

طراحی مینی تراکتور های انجیکا

برای طراحی این مینی تراکتور از شاسی بسیار مقاومی استفاده ‌شده است تا قابلیت کار در عملیات‌های کاملاً سنگین خاک‌ورزی را داشته باشد. شاسی کار شده از قطعات پروفیل فولادین است و با ابعاد مناسب در یک جانمایی کاملاً هماهنگ با شاسی اصلی تیلر طراحی ‌شده است. همچنین برای طراحی این تیلر چهارچرخ یک سپر جلوی مقاوم پیش‌ بینی ‌شده است تا از دستگاه در شرایط کار سخت و بحرانی به‌ طور کامل محافظت نماید.

این مینی تراکتور قابلیت اتصال به انواع الحاقی‌های مربوط به خاک‌ورزی را دارد. تیلر ارتقاء یافته مجموعه انجیکا می‌تواند تا ده کار متفاوت عملیات‌های متنوع کشاورزی اعم از شخم زنی، سله کشی، کوددهی، هوادهی خاک، نهرکنی و… را انجام دهد. از طرفی یک ماشین کامل چهار چرخ برای حمل‌ و نقل خارج از زمین مزرعه می‌باشد.

طرح ویژه ساخت مینی تراکتور

امکان جدیدی که برای شما فراهم شده و در واقع وجه تمایز ما با دیگر شرکت میباشد، تولید این محصولات بر اساس خواست و نیاز شما سفارشی سازی میشود، به این شکل که می‌توانید طبق نظر و یا متناسب با نیازتان قطعات را سفارشی سازی کنید و از موتور قویتر تا ۳۰ اسب رادیاتور دار گرفته تا نوع فرمان یا صندلی قابل تغییر میباشد؛ هر چند نمونه های استاندارد تا 12 اسب بخار قدرت دارند که به راحتی از پس کار شخم زدن و جابجایی بار با گاری مخصوص حمل بار بر می آیند.

کاربردهای تیلر چهارچرخ چیست؟

تیلر کولتیواتور ماشین حرفه‌ای خاک‌ورزی در زمین‌های کوچک است. مینی تراکتور ماشین ارتقاء یافته‌ی تیلرهای کولتیواتور است. لذا برای بهبود و تکمیل قابلیت‌های کاربردی انواع تیلر طراحی ‌شده است. مینی تراکتور توانایی انجام تمامی کارهای حرفه‌ای هر تیلر دو چرخ را دارد.

از انواع تیلر عموماً برای انجام کار در زمین‌های باتلاقی و شالیکاری استفاده می‌کنند. این ماشین‌ها سبک هستند، قدرت مانور بالایی دارند و بدون فرو رفتن در خاک و زمین‌های گل‌ آلود قدرت انجام پیچیده‌ترین عملیات‌های آماده‌سازی زمین‌ها را دارند. اکثر کشاورزان استفاده از انواع تیلر را به ‌جای کار کردن با ماشین آلات سنگین ترجیح می‌دهند. اما در حین کار با الگوی طراحی دو چرخ آن به مشکل می‌خورند. زیرا لازم است تا دائماً در پی دستگاه تیلر حرکت کند و گاهاً کنترل این دستگاه سخت می‌شود.

تیلر چهارچرخ برای شخم زدن، شل کردن خاک سنگین و شکستن لایه‌های خاک در سطح زمین‌های کوچک و متوسط زراعی طراحی‌ شده است. از طرفی قابلیت جابجایی چهارچرخ و حمل بار در خارج از محیط مزرعه به مانند یک تراکتور واقعی را دارد.

برای طراحی تیلر چهارچرخ از انواع چرخ‌های لاستیکی، آهنی پرده‌دار و آهنی استوانه‌ای استفاده شده ‌است. چرخ‌های لاستیکی مخصوص انجام کارهای سبک و بارکشی در سطح جاده‌های صاف و هموار می‌باشد. اما چرخ‌های آهنی پرده‌دار مخصوص عملیات شخم زنی و یا هوادهی زمین‌های سخت و سفت طراحی ‌شده است. در نهایت چرخ‌های استوانه‌ای آهنی هستند که بهترین نوع چرخ برای جابه‌جایی ساده در مزارع و زمین‌های شالیکاری می‌باشند.

این چرخ‌ها الگوی طراحی استاندارد انواع تیلر کولتیواتور هستند که در طراحی مینی تراکتورها نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. از آنجا که مینی تراکتور دارای چهار عدد چرخ است، در جابه‌جایی و حرکت سریع، قدرت مانور بهتری به نسبت از تیلرهای معمولی دارد.

توصیه‌هایی برای خرید مینی تراکتور

مینی تراکتور با هدف ارتقای قابلیت‌های کاربردی انواع تیلر طراحی ‌شده است. این ماشین در سطح تیلرها طراحی ‌شده اما قابلیت‌های یک تراکتور کوچک را دارد. تیلر چهارچرخ با هدف خاک‌ورزی در زمین‌های خیلی بزرگ زراعی طراحی نشده است؛ بلکه قرار است در سطح فضاهای متوسط قدرت مانور بالایی در عملیات‌های شخم زنی و سله کشی و… داشته باشد.

قیمت کولتیواتور چهار چرخ

قیمت کولتیواتور چهارچرخ بسیار کمتر از تراکتور است. اما در عمل می‌تواند قابلیت‌های فنی ماشین‌های سنگین را داشته باشد. قیمت مینی تراکتور با توجه به کارایی و قابلیت‌های فنی حد مناسبی است. در عین ‌حال برای کار زراعی شما سطح امکانات فنی قابل‌ قبولی را تأمین می‌نماید. برای خرید و یا اطلاع از قیمت مینی تراکتور می‌توانید از خدمات فروش آنلاین سایت انجیکا استفاده کنید. انجیکا مجری مستقیم عرضه انواع تجهیزات باغبانی و ملزومات کشاورزی در سراسر کشور است که در حال حاضر بهترین مینی تراکتور سطح بازار داخلی را ارائه می‌کند. تیلر چهار چرخ پیش روی شما قابلیت‌های کاملاً حرفه‌ای برای خاک‌ورزی در زمین‌های سخت، شالیکاری شده و حتی فضاهای جالیزی را دارد که در قیمت اقتصادی و کاملاً رقابتی با نمونه‌های مشابه بازار به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *