مقاله کفکش

درباره کفکش اسپیکو

درباره کفکش اسپیکو

شرکت تولیدی و بازرگانی پمپ سعدی با نام تجاری اسپیکو (SPICO Co) انواع کفکش اسپیکو را در اندازه ها و ظرفیت های مختلف برای کاربردهای متنوع تولید میکند. این سازنده ایرانی خوشنام، برای پمپاژ انواع مایعات، از جمله آب تمیز، فاضلاب، دوغاب و مایعات خورنده نمونه ای خاص و منحصر به فرد از کفکش اسپیکو را طراحی و تولید میکند.

قیمت کفکش اسپیکو

کفکش چیست؟

پمپ کفکش نوعی پمپ آب است که به گونه ای طراحی شده است که به طور کامل در آب یا مایعات غوطه ور شود. معمولاً برای کاربردهایی مانند پمپاژ آب از چاه ها، رودخانه ها یا مخازن زیرزمینی استفاده می شود.

کفکش به معنی کشیدن از کف است و این پمپها از قسمت تحتانی خود آب را دریافت کرده (میکِشند) و از لوله خروجی جانبی یا بالایی خود پرتاب میکنند. کفکش اسپیکو جز محبوبترین و مرغوبترین پمپ‌ها برای کاربری صنعتی و کشاورزی است.

کفکش اسپیکو

کفکش به معنی کشیدن از کف است و این پمپها از قسمت تحتانی خود آب را دریافت کرده (میکِشند) و از لوله خروجی جانبی یا بالایی خود پرتاب میکنند. کفکش اسپیکو جز پمپ‌های کاربردی و محبوب در صنعت کشاورزی است. از این پمپ برای پمپاژ آب از داخل یک منبع آب، استخر و آب رودخانه به زمین‌های کشاورزی و باغات استفاده می‌شود. کفکش اسپیکو جز بهترین پمپ‌ ایرانی است که کیفیتی بی رقیب دارد و بسیاری از کشاورزان تمایل به خرید محصولات اسپیکو را دارند.

مهمترین ویژگی کفکش اسپیکو:

از مزایای پمپ کفکش اسپیکو میتوان به داشتن قیمت مناسب‌تر نسبت موارد مشابه خارجی نام برد. کفکش اسپیکو بسته به مدل آن، قطر دهانه و توانایی میزان پمپاژ آن دسته بندی میشوند. پمپ‌های کفکش اسپیکو با توجه به نوع پروانه‌ای که در آن‌ها استفاده می‌شود، قابلیت پمپاژ آب‌های تمیز و آب‌های آلوده را دارند. همچنین در انواع لجن کش های اسپیکو تنها یک پروانه برای پمپ در نظر گرفته شده تا گل و لای از محفظه پمپ خارج شده و پروانه ها مانع از این عملکرد نشوند.

  1. غوطه وری: پمپ های کفکش اسپیکو طوری طراحی شده اند که در حین کار کاملاً در آب یا مایع غوطه ور شوند. تمامی اجزا در یک پوسته مهر و موم شده و ضد آب محافظت میشوند، به این معنی که می توان آنها را بدون خطر برق گرفتگی یا آسیب در زیر آب استفاده کرد.
  2. مجموعه موتور و پمپ: انواع کفکش اسپیکو از یک مجموعه موتور و پمپ تشکیل شده اند که هر دو در محفظه ضد آب قرار دارند. موتور به صورت هرمتیک آب بندی شده است تا از ورود آب و آسیب به اجزای الکتریکی آن جلوگیری شود.
  3. راندمان: کفکش های این برند به راندمان بالا در پمپاژ آب معروف هستند. نزدیکی پمپ به منبع آب تلفات اصطکاک را کاهش می دهد و در نتیجه راندمان انرژی را در مقایسه با سایر انواع پمپ ها بهبود می بخشد.
  4. تنوع بالا: پمپ های اسپیکو در اندازه ها و ظرفیت های مختلف برای کاربردهای مختلف تولید می شوند. آنها می توانند طیف گسترده ای از مایعات، از جمله آب تمیز، فاضلاب، دوغاب و مایعات خورنده را مدیریت کنند.
  5. فلوتر: برخی از کفکش های اسپیکو دارای عملکرد خودکار هستند و از سنسورها یا سوئیچ های کفکش مانند فلوتر برای تشخیص سطح آب و فعال کردن پمپ در صورت نیاز استفاده می کنند. این امکان عملکرد اتوماتیک و بدون دخالت دست را فراهم می کند و از کارکرد خشک و بدون آب که می تواند به پمپ آسیب برساند، جلوگیری می کند.

نام تجاری شرکت اسپیکو (SPICO Co)

شرکت تولیدی و بازرگانی پمپ سعدی با نام تجاری شرکت اسپیکو (SPICO Co) در حیطه تولید و طراحی پمپ‌های‌ صنعتی، پمپ‌‌های کف‌کش، پمپ‌‌های کشاورزی، پمپ‌‌های خاص و همچنین قطعات جانبی پمپ فعالیت می‌کند. اسپیکو دارای بیش از 30 سال سابقه بوده و محصولات آن تحت استاندارد‌های معتبر و بین‌المللی مدیریت کیفیت ISO-9001-2008 است. از محصولات پرفروش و پرتقاضای این شرکت، کف‌کش اسپیکو است که در چندین مدل تولید می‌شود.

مدل‌های کفکش اسپیکو

کف‌کش‌های اسپیکو در چندین مدل با کاربری‌های مختلف تولید می‌شود. برخی از آنها مخصوص پمپاژ آب‌های صاف و برخی برای پمپاژ آب‌های کثیف و آلوده طراحی شده‌اند. در ادامه مدل‌های پمپ کفکش اسپیکو معرفی خواهند شد.

پمپ‌‌های کف‌کش اسپیکو سری S

این نوع از پمپ‌های اسپیکو توجه به وجود پروانه تمام بسته استیل ضد زنگ (SS) و آب‌بند‌هایی از جنس سیلیکون کارباید، گزینه‌ای ایده‌آل برای تخلیه آب در ساختمان‌ها، منابع آب سطحی، آب‌های زائد صاف و بدون آلودگی، آب‌های صنعتی، گلخانه‌ها، مزرعه‌ها، باغ‌‌ها و تخلیه چاه‌های کوچک است. در سایز‌های دو و سه اینچ تولید و روانه باز شده است که می‌تواند در هد (ارتفاع) و آبدهی‌های مختلفی کار کند.

پمپ‌های کفکش اسپیکو سری SP

پمپ‌ کف‌کش اسپیکو سری SP دارای پروانه از جنس استیل ضدزنگ و سیل‌ مکانیکی سیلیکون کار باید است. انتقال و پمپاژ آب‌‌های زائد باران، تخلیه آب استخرها و رودخانه‌ها می‌تواند توسط پمپ‌های کف کش سری SP اسپیکو صورت گیرد.

همچنین پمپ کف کش اسپیکو براساس ارتفاع یا هِد و قطر خروجی آن نیز دسته‌بندی می‌شود. منظور از این جمله، آن است که  هنگامیکه با خرید محصول پمپ کف کش اسپیکو ۳ اینچ برخورد می‌کنید، دقیقاً به معنای آن است که در حال خرید یک پمپ کف کش با قطر خروجی ۳ اینچ هستید.

بر همین اساس، انواع این محصولات را به صورت زیر دسته‌بندی می‌کنیم:

  • پمپ کف کش ۲ اینچ
  • پمپ کف کش ۳ اینچ
  • پمپ‌های لجن کش

کف کش اسپیکو ۲ اینچ

ارتفاع عملکردی این نوع پمپ‎ها برای مکش سیالات، حداکثر ۳۸ متر می‌باشد. قطر خروجی این پمپ‌ها ۲ اینچ بوده و جنس پروانه آن از استیل و چدن ساخته شده است.  مقاومت تمام قسمت های این پمپ در برابر ذرات معلق، سایش، خوردگی و رسوب گرفتگی بسیار عالی است.  از این پمپ‌ها برای تخلیه چاه، نهرها، پساب‌ها، رواناب‌های ناشی از بارندگی، سیلاب‌ها و غیره استفاده می‌شود.   قابلیت عملکردی پمپ کف کش اسپیکو در شرایط دمایی ۴۰ سانتی گراد ثبت شده است. دبی این پمپ‌ها ۳۲ مترمکعب در ساعت می‌باشد.

 پمپ کف کش اسپیکو ۳ اینچ

نوع دیگری از محصولات اسپیکو، پمپ کف کش ۳ اینچ است. خروجی این پمپ، ۳ اینچ و حداکثر دبی آن ۵۳ متر مکعب در هر ساعت است.  حداکثر ارتفاع عملکرد آن برای پمپاژ، ۲۵ متر می‌باشد. این مدل پمپ اسپیکو به گونه‌ای طراحی شده است که برای سیالات با ویسکوزیته بالاتر نسبت به حالت قبلی کاربرد دارد.  آبهای ناخالص صنعتی و مزارع، آبهای با ذرات بخش کشاورزی و غیره از طریق این پمپ قابل تخلیه هستند.

مزایای خرید پمپ کف کش اسپیکو

انواع پمپ کف کش اسپیکو به صورت تک فاز و سه فاز با مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. هر یک از مدل‌های این دو دسته اصلی برای یکی از شرایط عملکردی طراحی شده‌اند.  قسمت‌های داخلی پمپ از آلیاژ مقاوم به خوردگی ساخته شده است؛ بنابراین تا مدت زمان طولانی می‌توان با اطمینان از این پمپ‌ها استفاده کرد.

قیمت خرید پمپ کف کش اسپیکو از نظر قیمت، مقرون به صرفه بوده و با کیفیت بالا و راندمان قابل توجه، می‌توانند در تمام بخش‌های صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *