مقاله دیزل ژنراتور

مقایسه دیزل ژنراتور چینی و اروپایی

مقایسه دیزل ژنراتور چینی و اروپایی

انتخاب میان دیزل ژنراتور چینی و اروپایی به ‌ظاهر ساده است و شاید خیلی از شما هم‌اکنون بدون تردید خرید محصولات از برندهای اروپایی را ترجیح می‌دهید؛ اما آیا در همین نگاه مقدماتی به تمامی جوانب کار فکر کرده‌اید؟ مثلاً از نحوه گارانتی و یا خدمات پس ‌از فروش دیزل ژنراتور چینی یا محصول برندهای مطرح اروپایی اطلاع دارید؟ و یا در مورد قیمت آنها پرس‌وجو کرده‌اید؟ برند مورد نظر شما دیزل ژنراتور مورد نیاز شما را تولید کرده ‌است؟ در این مقاله از انجیکا قصد داریم تا به کنکاشی از مقایسه دیزل ژنراتور چینی و اروپایی بپردازیم و این مولدهای قدرتمند را از نظر کاربردی، اقتصادی و خدماتی مقایسه کنیم.

مقایسه دیزل ژنراتور چینی و اروپایی

قبل ‌از آنکه وارد بحث اصلی یعنی همان مقایسه دیزل ژنراتور چینی و اروپایی وارد شویم، بهتر است اول با برخی برندهای مطرح در این دو حوزه آشنا شویم و در قدم اول از برندهای نام آشنای اروپایی شروع کنیم.

آشنایی با برندهای مطرح اروپایی

در بازار اروپا کمپانی‌های مختلفی برای طراحی و تولید انواع دیزل ژنراتور فعالیت می‌کنند. تقریباً هر شرکت تولید کننده موتورهای دیزلی در این بازار نیز حضور دارد. اما بهترین و معروفترین آنها دیزل ژنراتورهای تولید شده از برندهای ولوو، کامینز و پرکینز هستند. در حال ‌حاضر اکثر دیزل ژنراتور اروپایی بازار داخلی ایران محصول شرکت‌های ولوو و پرکینز هستند. ولوو ساخت کشور سوئد است و پرکینز نیز محصول کمپانی صاحب‌نام انگلیسی است. هر دو شرکت نیز از ژنراتورهای برند استمفورد انگلیس برای کوپل شدن با موتورهای دیزلی خود استفاده می‌کنند.

مقایسه برند دیزل ژنراتور چینی و اروپایی

در بازار اروپا کمپانی‌های مختلفی برای طراحی و تولید انواع دیزل ژنراتور فعالیت می‌کنند؛ بهترین و معروفترین آنها دیزل ژنراتورهای تولید شده از برندهای ولوو، کامینز و پرکینز هستند.

آشنایی با برندهای مطرح چینی

صنعت داخلی چین به اندازه تمام کشورهای اروپایی بزرگ است و در این صنعت نیز انواع شرکت‌های ریز و درشت در زمینه طراحی موتورهای دیزلی حضور دارند. به ‌راحتی می‌توانیم لیست بلند بالایی از برندهای چینی تولید کننده دیزل ژنراتور را معرفی کنیم. اما بهترین دیزل ژنراتور چینی محصول کمپانی‌های لوول (Lovol)، تلک (Telec)، بادوین (Badvin)، استریم (Stream)، پرکینز چینی (Perkins) و کامینز چینی (Cummins) هستند.

اعتبار برند و سابقه تولید

در اولین قدم برای مقایسه دیزل ژنراتور چینی و اروپایی به موضوع برند و سابقه تولید می‌پردازیم. ماجرا خیلی ساده است، زیرا اروپایی‌ها در زمینه طراحی دیزل ژنراتورها خیلی شناخته‌ شده‌تر از برندهای چینی هستند. برخی از برندهای اروپایی مانند ولوو و یا بنز تجربه یک قرن مهارت در طراحی و تولید موتورهای دیزلی را دارند و چینی‌ها در این زمینه خیلی جوان‌تر هستند.

بدون تردید اعتبار برندهای اروپایی از برندهای چینی بیشتر است و این اعتبار باعث می‌شود تا نسبت ‌به خرید دیزل ژنراتور اروپایی حس بهتری داشته باشیم؛ اما همه می‌دانیم که تکنولوژی روز دنیا به ‌سرعت در حال رشد است و حالا برندهای گمنام چینی توانسته‌اند تا در مدت زمانی کوتاه قدم‌های بلندی بردارند. یک مزیت اعتبار برندهای اروپایی هنگام فروش دیزل ژنراتور کارکرده است. معمولاً بازار فروش مدل‌های دست ‌دوم اروپایی داغ‌تر از مدل‌های چینی است و ارزش قیمت‌گذاری آنها نیز بهتر است. اما اگر قصد استفاده طولانی مدت از دیزل ژنراتور دارید، بهتر است چندان در بند این ماجراها نباشید و مقایسه دیزل ژنراتور چینی و اروپایی را از ویژگی‌های فنی‌تری بررسی کنید.

ویژگی‌های موتوری و ژنراتوری

همه دیزل ژنراتورها از کوپل شدن موتورهای دیزلی با آلترناتور (ژنراتور) تشکیل ‌شده‌اند. به ‌این ‌ترتیب در بررسی فنی انواع دیزل ژنراتور با دو بخش مجزای موتوری و ژنراتوری سروکار داریم.

مقایسه دیزل چین و اروپا

همه دیزل ژنراتورها از کوپل شدن موتورهای دیزلی با آلترناتور (ژنراتور) تشکیل ‌شده‌اند. به ‌این ‌ترتیب در بررسی فنی انواع دیزل ژنراتور با دو بخش مجزای موتوری و ژنراتوری سروکار داریم.

برندهای اروپایی موتورسازهای توانمندی هستند. قاعدتاً از نام و نشان شرکت‌هایی مانند ولوو و یا بنز برای تولید انواع موتورهای دیزلی اطلاع دارید. این مهارت برندهای اروپایی برای ساخت موتورهای دیزلی نقش برجسته‌ای در کیفیت ساخت انواع دیزل ژنراتور اروپایی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *