مقاله دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور چینی

بهترین مارک دیزل ژنراتور چینی

آیا شما هم از آن دسته کسانی هستید که تحت هر شرایطی نسبت به محصولات چینی اعتماد نمی کنید؟ و یا احساس می کنید که صنایع چین نمی تواند ماشین آلاتی در کلاس جهانی تولید کنند؟ خوب شاید لازم است تا تجدید نظری در دیدگاه خود داشته باشید. زیرا چینی ها فارغ از اظهار نظر ما برای تمامی دنیا، حتی صنعتی ترین کشورها ماشین آلات قدرتمند و جان سختی طراحی کرده اند و دیزل ژنراتور چینی یکی از همین ماشین آلات کاربردی است.

نگاهی به برندهای دیزل ژنراتور چینی

چین کشوری صنعتی و در حال رشد است که در سطح تولیدات صنعتی خصوصاً ماشین‌آلات سنگین توسعه‌ای روزافزون را تجربه می‌کند. طراحی و تولید دیزل ژنراتور یکی از همین دستاوردهای روزافزون صنعتی است. حالا برندهای پویایی در سطح صنایع  آن کشور برای طراحی و تولید انواع دیزل ژنراتور چینی دست ‌به ‌کار شده‌اند. این دیزل ژنراتورها به بهره‌مندی از امکانات مدرن، طراحی باکیفیت و قطعات با استاندارد جهانی و همچنین قیمت خوب و رقابتی شناخته می‌شوند. در حال حاضر این دیزل ژنراتورها محصول برندهای مختلف از جمله لوول، تلک، استریم و… در سطح بازار داخل ایران حضور دارند. در این مطلب از انجیکا به بررسی فنی و طراحی و کاربردی انواع دیزل ژنراتور چینی محصول برندهای مختلف آن کشور می‌پردازیم.

7 مارک از بهترین دیزل ژنراتور چینی

چین کشور بزرگی است که خود به‌ تنهایی دارای بازاری میلیاردی است. در عین ‌حال در کنار دیگر کشورهای پرجمعیت جهان قرار گرفته است. این وسعت بازار جهانی باعث شده تا در این کشور کمپانی‌های متعددی برای تولید ماشین‌آلات سنگین مانند دیزل ژنراتورها فعالیت کنند. برخی از برندهای مطرح تولیدکننده انواع دیزل ژنراتور چینی به قرار زیر هستند:

  • دیزل ژنراتور استریم (Stream)
  • دیزل ژنراتور لوول (Lovol)
  • دیزل ژنراتور تلک (Telec)
  • دیزل ژنراتور لیون (Lion)
  • دیزل ژنراتور بادوین (Baudouin)
  • دیزل ژنراتور کامینز چینی (Cummins)
  • دیزل ژنراتور پرکینز چینی (Perkins)

در ادامه به معرفی این برندها و توانمندی آنها برای طراحی و تولید انواع دیزل ژنراتور می‌پردازیم

دیزل ژنراتور برند استریم (Stream)

استریم شناخته ‌شده‌ترین برند چینی است که برای طراحی و تولید انواع دیزل ژنراتور با توان‌های مختلف مناسب مصارف ساختمانی و صنعتی و حتی کارخانه‌ای فعالیت می‌کند. تنوع محصولات استریم بی‌نظیر است و به ‌راحتی می‌توانید از سبد متنوع ژنراتورهای استریم یک مولد مناسب برای هر نوع فعالیت در هر نوع فضای ساختمانی و یا صنعتی و حتی فعالیت‌های سیار باغبانی و… را تهیه کنید. انواع دیزل ژنراتور چینی برند استریم در سه کلاس GF1، GF2 و GF3 دسته‌بندی می‌شوند.

  • سری GF1 دیزل ژنراتورهای کوچک با طراحی موتورهای تک سیلندر است که مخصوص فعالیت‌های سبک ساختمانی و یا پوشش نیازهای سیار طراحی‌ شده‌اند.
  • سری GF2 دیزل ژنراتورهای پرکاربردی هستند که با استفاده از موتورهای ۴ و یا ۶ سیلندر گازوئیل‌سوز برند استریم به ‌همراه ژنراتورهای استمفورد طراحی شده‌اند. در برخی از مدل‌ها نیز از موتورهای دیزلی برند تلک استفاده شده ‌است. این دیزل ژنراتورها در محدوده توان ۲۰ الی ۱۳۲ کیلو وات هستند.
  • سری GF3 دیزل ژنراتورهایی قدرتمند با بهره‌مندی از موتورهای ۴ و یا ۶ سیلندر محصول برند استریم هستند که برای کاربرد مناسب در فضاهای ساختمانی به محفظه‌های کانوپی شده مجهز شده‌اند. کانوپی این دیزل ژنراتور‌ها دو لایه فوم دار هستند که عملکردی کاملاً سایلنت با وجود دیزلی بودن دارند.

گوناگونی در تنوع محصولات، بهره‌مندی از امکانات مدرن، جانمایی آلترناتورهای برند استمفورد به ‌همراه عرضه مدل‌های تخصصی کانوپی شده از ویژگی‌های برجسته انواع دیزل ژنراتور چینی از محصولات برند استریم هستند.

دیزل ژنراتور استریم

دیزل ژنراتور برند لوول (Lovol)

لوول از دیگر برندهای شناخته‌ شده‌ی چینی در عرصه‌های جهانی است که محصولاتی باکیفیت در سطح استانداردهای روز دنیا تولید کرده ‌است. همچنین قیمت دیزل ژنراتور چینی لوول در مقایسه با محصولات مشابه اروپایی کاملاً اقتصادی است.

لوول اگر چه برند مستقل چینی است؛ اما دیزل ژنراتورهای خود را با همکاری مستقیم شرکت پرکینز انگلیس طراحی می‌کند. تنوع محصولات برند لوول گسترده ‌است و شامل انواع دیزل ژنراتور در محدوده توان ۳۰ الی ۱۸۰ کاوا می‌شود. لذا به‌ راحتی می‌توانید برای نیازهای مختلف ساختمانی و صنعتی مدل مناسبی را تهیه کنید.

این دیزل ژنراتورها با بهره‌مندی از موتورهای ۴ و یا ۶ سیلندر محصول برند لوول چینی و جانمایی آلترناتورهای خوش‌ ساخت و راندمان بالا از برند استمفورد ساخته ‌شده است. بهره‌مندی از سیستم‌های ضربه گیر موتور، نشانگر سوخت، اگزوز مدرن با قابلیت مهار صدا، تعبیه سوخت داخل شاسی دستگاه، شاسی مقاوم فولادین و به ‌کارگیری باتری‌های اتمیک برای راه‌اندازی ساده استارتی و… از جمله ویژگی‌های برجسته محصولات لوول هستند. در عین ‌حال برای برخی از مدل‌ها قابلیت‌های ویژه مانند طراحی کانوپی کاهش صدا، برد کنترل PLC، کلید قطع کن اتوماتیک و تابلو برق کنترل اضطراری ATS پیش ‌بینی ‌شده است. خرید دیزل ژنراتور چینی لوول در سطح پوشش‌های ساختمانی و باغبانی متداول است.

دیزل ژنراتور لوول

دیزل ژنراتور برند تلک (Telec)

تلک برندی شناخته ‌شده از صنایع سنگین کشور چین است که به نسبت دیگر شرکت‌های چینی سابقه قدیمی‌تری در طراحی انواع دیزل ژنراتور دارد. خیلی‌ها در سطح بازار دیزل ژنراتور چینی را به نام همین برند صاحب سبک چینی معرفی می‌کنند که در طراحی محصولات خود از کوپل شدن ژنراتورهای استمفورد چینی در کنار موتورهای دیزلی تلک استفاده کرده ‌است.

برند تلک عموم محصولات خود را بدون کانوپی (اتاقک سایلنت) طراحی کرده و در صورت تمایل می‌توانید مدل‌های کانوپی شده را به شکل سفارشی تهیه کنید. اما در سطح کاربردی محصولات تلک همگی از قابلیت‌های مدرن و بهره‌مندی از امکانات متنوع شناخته می‌شوند. انواع دیزل ژنراتور چینی تلک در توان‌های ۲۰ الی ۱۸۰ کاوا طراحی ‌شده‌اند. قابلیت کار تحت شرایط اضطراری، طراحی بر پایه گاورنر مکانیکی، طراحی موتور با عملکرد آب خنک، مجهز به سیستم AVR (رگولاتور ولتاژ) و کوپل شدن با ژنراتورهای راندمان بالای استمفورد پاور، سوپر شارژ و اینتر کولر ویژگی‌های برجسته محصولات تلک از سری دیزل ژنراتور چینی هستند.

دیزل ژنراتور برند لیون (Lion)

لیون کمپانی متوسط اما رو به ‌رشد چینی است که فعالیتی گسترده در سطح ماشین‌آلات سنگین را تجربه می‌کند. این کمپانی چینی در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده‌ است و در همین مدت زمان کوتاه توانسته است تا خودش را در حد و اندازه‌های برندهای مطرح چینی آنهم در عرصه‌های کلاس جهانی بالا بکشد.

کمپانی لیون تمرکز خود را در زمینه طراحی موتورهای دیزلی کوچک اما قدرتمند مناسب نصب در تجهیزات سیار مانند خودروهای سنگین، کشتی‌ها و قطارها و… گذاشته است. بهره‌مندی از چنین موتورهایی باعث شده تا در زمینه طراحی دیزل ژنراتورهای کوچک اما کارآمد مناسب مصارف سیار از بهترین‌های بازار باشد.

دیزل ژنراتور بادوین (Badovin)

بادوین یکی دیگر از برندهای تازه نفسِ بازار ایران از کشور چین است که با سابقه صد ساله از برند فرانسوی در این میدان پا گذاشته است. ریشه های این برند چینی را باید در صنعت دیزل سازی فرانسوی ها جستجو کنیم. برندی که حالا در تنوعی گسترده و برای هر نوع نیاز ساختمانی، تامین برق شهرک ها و مناطق روستایی، فعالیت های باغبانی و البته حضور موثر در محیط های کاملا صنعتی انواع دیزل ژنراتورهای 4، 6، 8 و 12 سیلندر را تولید کرده است. کارکرد مطمئن، توانایی کار در مدت زمان طولانی، مناسب برای کار در هر شرایط اقلیمی، برخوردار از سیستم های مدرن سوپر شارژ و اینتر کولر و… از جمله ویژگی های قابل توجه محصولات بادوین هستند.

ویژگی‌های کلی انواع دیزل ژنراتور چینی

برندهای چینی در سطح طراحی ماشین‌های سنگین خصوصاً دیزل ژنراتور مهارت‌های قابل ‌توجهی دارند و در این سال‌های اخیر با طراحی‌های هوشمندانه سطح توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند. اگر چه همچنان از نگاه کیفی در مقایسه با محصولات برجسته بازار مانند کاترپیلار و یا ولوو پنتا و حتی پرکینز و کامینز از شرکت‌های اصلی آمریکایی و انگلیسی نیستند؛ اما در عمل قابلیت‌های فنی مناسبی دارند. از قبیل:

  • چینی‌ها در صنعت موتورسازی توانمند هستند و عموم محصولات دیزلی آنها دارای موتورهای قدرتمند در حجم کم با عملکرد آرام طراحی ‌شده‌اند. در عین ‌حال به ‌راحتی می‌توانید انواع دیزل ژنراتور چینی را در سطوح توان‌های متنوع از نیازهای سبک خانگی و ساختمانی تا کار در واحدهای بزرگ صنعتی و کارگاهی تهیه کنید.
  • بسیاری از محصولات چینی به ژنراتورهای اروپایی خصوصا آلترناتورهای برند استمفورد مجهز هستند. این در حالی است که برخی از برندهای پیشتاز چینی قدم فراتر گذاشته و آلترناتورهای تخصصی خودشان را تحت راندمان بالا طراحی می‌کنند.
  • دیزل ژنراتورهای چینی در بهره‌مندی از امکانات روز دنیا و قرار دادن قابلیت‌های متنوع کنترل خودکار و تنظیم اتوماتیک، و همچنین سوپر شارژ و اینتر کولر و… موفق بوده اند.
  • قیمت دیزل ژنراتور چینی در تمامی برندها حتی محصولات تهیه ‌شده تحت لیسانس شرکت‌های اروپایی به نسبت از دیگر رقبا خصوصا دیزل ژنراتورهای آمریکایی و آلمانی و… ارزان‌تر هستند. این در حالی است که می‌توانند از لحاظ کیفی و کارایی با محصولات برجسته بازار رقابت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *